"A jó könyv mindig megtalálta, ma is megtalálja azokat, akiknek íródott." - Vavyan Fable

2014. június 23.

Colleen Hoover - Reménytelen (Hopeless)

Készen állsz a reménytelen igazságra? Vagy szívesebben hiszel a hazugságoknak?

Colleen Hoover, a közkedvelt bestseller-író lebilincselő történettel tér vissza. Ez a szenvedélyes, magával ragadó románc két, szörnyű múltat cipelő fiatalról szól, akik az élet, a szerelem és a bizalom útvesztőjében bolyongva együtt ismerik meg az igazság gyógyító erejét.
A koránt sem szent Sky végzős középiskolásként találkozik Dean Holderrel – egy sráccal, aki nagy nőcsábász hírében áll. A fiú már a legelső találkozás alkalmával rabul ejti a szívét, ugyanakkor félelmet is kelt benne. A múltjára emlékezteti Sky-t, aki hosszú időn át próbálta eltemetni magában a történteket. Eldönti, hogy távol tartja magát a fiútól, de annak kitartása és ellenállhatatlan mosolya hamar semmivé foszlatja az elhatározását. Dean azonban maga is nyomasztó emlékeket őrizget. Amikor ezekről tudomást szerez, az visszavonhatatlanul megváltoztatja Sky-t, talán örökre szétrombolva lelkében a bizalom érzését.
A múlt mindkettőjükön mély sebeket ejtett, melyek csak akkor gyógyulhatnak be, ha bátran szembe tudnak nézni a történtekkel. Az őszinteség az egyetlen út, hogy végre szabadon, korlátok nélkül éljenek és szeressenek. A Reménytelen egy olyan regény, amitől eláll a lélegzeted. Elvarázsol, magával ragad, transzba ejt. Készülj fel, hogy újra átéld az első szerelmet…

A Hopeless az a fajta könyv, amelyik után nehéz bármit is mondani. Az utolsó sorok után csak könnyes szemmel ültem, legyőzötten, darabokra esve néztem a könyvet, és egy nagy sóhaj kíséretében újra elolvastam a zárómondatot. 
Tegnap este fejeztem be, de most, mikor írom a kritikát, még mindig hiányoznak a szereplők, és a történet hatása alatt vagyok. 
„Éppen, amikor teljesen átadom magam a közelségének, az ajka megpihen, és lassan elhúzódik. A szemem valósággal kipattan, s olyat sóhajtok, hogy tisztán kivehető belőle egy „úristen". Öntelt vigyorral állapítja meg, hogy elállt a lélegzetem."
De hogy jutottam el idáig? Először is; egy kedves barátnőm felhívta rá a figyelmemet (mármint a könyvre), másnap rohantam a könyvesboltba, és meg is vettem, majd a Visszafojtott lélegzet után olvasni kezdtem. A történet beszippantott, nem teljesen két nap alatt elolvastam. 
Nem ezt vártam a könyvtől. Azt hiszem, én attól sokkal, de sokkal többet kaptam. Egy klisés, ámde jól megírt szerelmes, romantikus történetnek hittem. Aztán az írónő keményen fejbe kólintott. Hogy is gondolhattam? 
A Reménytelen nagyon is mély tartalmú, lelket facsaró történet. Egészen másra számítottam, azt hittem, máshol fog darabokra zúzni, de Colleen Hoover utat talál az olvasó legérzékenyebb pontjához. 
Kegyetlen őszinteség, rideg valóság és életmentő, igaz szerelem. Ezek jellemzik leginkább.
Minden valóságos, ami le van írva, mind, mind megtörténhet. És ez fáj.

Készüljetek fel, hogy erősnek kell lenni lelkileg ahhoz, hogy a kezetekbe merjétek venni a Hopelesst! Legyen nálatok zsebkendő! 

Imádtam a főszereplő lányunkat! Sky egy fantasztikus humorral, még nagyobb szívvel és bátorsággal megáldott, talpraesett csajszi. Rendelkezik az önirónia ritka kincsével, és a gondolatain az első 200 oldalban rengeteget nevettem/mosolyogtam. Utána már kicsit kevesebb volt a nevetnivaló, de még akkor is képes voltam mosolyra húzni a számat. 
Egy alkalommal éreztem úgy, hogy felfújta egy dolog jelentőségét, de egy pillanatra sem találtam idegesítőnek az ő szemén keresztül olvasni a Reménytelent. És szerencsére az az egy alkalom ezerszer kifizetődött.
,,Aha, leesett. Szóval ezért olyan ismerősek azok a kockák a hasán. Reggel láttam őket a sportpályán."
Ha volt valaki, akit Sky-tól jobban kedveltem, hát az Dean Holder volt. HOGYAN?! Hogy lehet ilyen főszereplő pasit teremteni? Csajok, készüljetek fel, hogy új szerelem szövődik majd köztetek és Holder között, amint kinyitjátok a könyvet. :$ 
Azt hiszem, nem csak Sky-ról olvadt le a bugyi...
A reménytelen srác, aki ott van Sky-nak, mikor a lánynak szüksége van rá. Holdernek köszönhetjük, hogy a könyv pikáns romantikával és ellenállhatatlan vággyal fűszereződik. Már csak miatta is megéri (újra)olvasni. 
,,Élek. Veled és érted, Sky."
Ott van még Karen, aki örökbe fogadta Sky-t, és akinek igen furcsa nevelési szokásai vannak, de Sky olyan jó tini, hogy ahogyan ő, úgy mi is elfogadjuk az érdekes szabályokat. Elvégre Karen csakis jót akar neki. 
,,Elég zavarba ejtő, amikor az ember azon gondolkozik, hogy odacsapjon az előtte lévő szájra, vagy inkább megkóstolja."
Az az igazság, hogy félek többet elárulni. Ti a kritikám alapján most pontosan arra a klisére számítotok, amire én is. És ez így jó. Hiszen annál jobban meg fogtok lepődni, mikor rájöttök, hogy egy kicsit sincs így. Úgyhogy nem mondanék többet. 
Az egyetlen, ami még nem maradhat említés nélkül, az maga a cím. Az angol cím. Imádom, ha egy könyv címe nagyon szorosan kötődik a történethez. Hopeless. Majd megértitek. :)
Ja, és nem bánnám, ha küldenétek nekem egy saját Holdert. :$

Már alig várom a következő részt, aminek a megjelenéséről egyelőre semmit nem tudok. Az eredeti címe: Losing Hope. Már előre félek...

Pontozás: 5/5*
Írta: Honey:)

0 hozzászólás:

Megjegyzés küldése