"A jó könyv mindig megtalálta, ma is megtalálja azokat, akiknek íródott." - Vavyan Fable

2012. június 14.

Scott Wasterfeld - Csúfok

Sziasztok!
Egy ideje már birkóztam ezzel a könyvvel, és ma biosz órán sikerült is elolvasnom, szóval íme a nem túl nagy terjedelmű kritikám róla. 

Mindenki olyan gyönyörű lesz, mint egy szupermodell. Mi baj lehet ezzel? Tallynek hamarosan itt a tizenhatodik születésnapja, amit már alig vár. Nem a jogosítvány miatt, hanem azért, hogy széppé változhasson. Tally világában a tizenhatodik születésnap egy olyan műtétet jelent, ami az embert taszító csúfból lélegzetelállítóan vonzó széppé változtatja, aki azonnal egy olyan high-tech paradicsomba kerül, ahol nincs más dolga, mint igazán jól szórakozni. Tally új barátnője, Shay azonban nem biztos benne, hogy széppé akar válni. Szívesebben tenné kockára az életét odakint. Amikor Shay megszökik, Tally megismeri a szépek világának egy teljesen új oldalát, ami nem valami szép. A hatóságok az elképzelhető legrosszabb ajánlatot teszik Tallynek: találja meg barátnőjét és adja a kezükre, máskülönben sosem változhat széppé. Választása örökre megváltoztatja az életét. Egy új, rabul ejtő trilógia első kötete.

Hát, hogy rabul ejtő-e, azt mindenki döntse el magában. Én speciel nem ájultam el tőle. Jó könyv volt, az tény, de nem az a letehetetlen fajta. 
A történet a mi korunk után pár száz évvel játszódik. Én őszintén szólva nem nagyon értettem, hogy minek ez a széppé válásos dolog, mert egyáltalán semmi értelme sincs, de ahogy előre haladtam a könyvben, erre is fény derült. 
Túl sokat nem tudok írni róla, mert sem olyan nagyon rossz, sem elképesztő nem volt. Inkább unaloműzőnek mondanám, amire az elkövetkezendő hónapokban talán szükségünk lehet (vakáció!).
Magáról az íróról eddig még életemben nem hallottam. A fantáziája egyértelműen nagy, hiszen egy világot ilyen részletességgel kidolgozni nem semmi. 
Vagyis ha tényleg nincs mit olvasnod, és szereted az enyhén romantikus, izgalmas, különleges könyveket, akkor ezt nagyon ajánlom. 

További részei is megjelentek már Magyarországon. 

Írta:Pocok
Pontozás: 5/4

0 hozzászólás:

Megjegyzés küldése