"A jó könyv mindig megtalálta, ma is megtalálja azokat, akiknek íródott." - Vavyan Fable

2014. március 28.

Leiner Laura - Kalauz (SzJG)

Sziasztok!

Nemrég sikerült nekem is hozzáférnem a kiegészítő kötethez, és gondoltam, írok róla nektek pár sort. :)
Ami azt illeti, kezdetben halvány fogalmam sem volt, hogy viszonyuljak a Kalauzhoz, talán egyszerűen csak tudomásul vettem: ilyet is csináltak. Aztán a napokban, jóval a megjelenése után kézhez kaptam, és ha már úgyis ott jártam, elolvastam.
Most utólag mondhatom, hogy egyrészt nagyon jó ötlet volt ez a kiegészítő rész, másrészt mindenkinek, aki olvasta az SzJG-t, természetesen kötelező. :)


A könyv Laura előszavával kezdődik, ami... hát igen.... elég hosszú lett. Ennek ellenére érdekes az ő szemszögéből látni a dolgokat, és megismerni azt a folyamatot, ahogy a Szent Johanna gimiből az ország egyik legelterjedtebb sorozata lett.

Rengeteg érdekességet megtudhatunk a szereplőkről, magukról a könyvekről, és a vastag szájú lányról az első rész borítóján. :D
A sorozat legjobb pillanatait is kivágták, és "Best of" címen a Kalauzban ők is helyet kaptak. Szó van benne a dalokról, Reni könyveiről, kapunk egy rakat nagyon szép illusztrációt és kimaradt jelenetet.
Fény derül az elvetett borítótervekre is, és a legvégén ott van még Laura búcsúja az SzJG-től.


Mindent összevetve gyönyörűen lezárta a sorozatot a Kalauz, és tényleg minden SzJGernek ajánlom. :) 

Írta: Pocok 

0 hozzászólás:

Megjegyzés küldése