"A jó könyv mindig megtalálta, ma is megtalálja azokat, akiknek íródott." - Vavyan Fable

2012. január 8.

Sebastian Fitzek - Terápia



Nincsenek tanúk, nincsenek nyomok, nincs holttest. A híres pszichiáter, Viktor Larenz lánya, Josy rejtélyes körülmények között eltűnik. Hollétére nem derül fény. Négy évvel később: Viktor egy nyaralóba vonul vissza, hogy feldolgozza a történteket, de egy napon ismeretlen nő kopogtat az ajtaján. A nőt kényszerképzetek gyötrik, melyekben újra meg újra megjelenik egy kislány, aki Josy-hoz hasonlóan nyomtalanul eltűnik. Viktor beleegyezik, hogy kezelni fogja a nőt, de a terápia egyre inkább drámai hangvételű kihallgatássá fajul...

Szerintem eszméletlen jó könyv. Személy szerint (és a nővérem nevében is) végigizgultam az egészet. Az első szótól az utolsóig imádtam. Faltam minden szavát, és alig mertem lapozni az egyes oldalakra. Ezt úgy képzeljétek el, hogy még a mosdóba is alig-alig merészkedtem ki. De mégsem bírtam letenni, vagy abbahagyni egy pillanatra sem.


Viktor felhagy a munkájával és minden energiáját a lánya megtalálására fordítja, ám eredménytelenül. Négy év után teljességgel összeroppan, ezért egy szigeten lévő családi üdülőben próbálja elfelejteni, kiheverni lánya elvesztését. És itt indulnak a bonyodalmak. Feltűnik egy nő, aki arra kéri a férfit, hogy kezelje. Viktor egészen addig ellenkezik, mígnem Anna egy visszatérő látomásról kezd neki beszélni, amelyben egy kislány keresi fel, hogy segítsen neki. Sok apró mozzanat, a kislány betegsége, kedvenc plüssjátéka mind kísértetiesen hasonlít Viktor eltűnt kislányára.

Mikor azt hisszük, kezdünk rájönni, hogy mi is történhetett a rejtélyes napon, megjelenik egy újabb szereplő és felborítja az összes addig kialakult elképezésünket. És mi újra kezdhetünk agyalni az eset megoldásán. Mi lehet a megoldás? Mi történhetett? És legfőképpen: Ki áll az ügy mögött?

Én mindenkinek ajánlom, aki egy izgalmas kalandra vágyik.

Kellemes rettegést, és jó olvasást kívánok!:)

Pontozás: 5/5
Írta: Honey

0 hozzászólás:

Megjegyzés küldése