"A jó könyv mindig megtalálta, ma is megtalálja azokat, akiknek íródott." - Vavyan Fable

2012. január 25.

Cassandra Clare - Végzet Ereklyéi

Sziasztok!

Én személy szerint imádom ezt a sorozatot! Érdekes, izgalmas, és persze fut benne egy (vagy több) szerelmi szál is :)
A sorozatnak eddig 4 kötete jelent meg, és rengeteget gondolkodtam rajta, akkor vajon hogyan is írjam meg. Egyben az összesről, vagy külön mindegyikről.
Végül láthatjátok döntésemet, ahogy lentebb tekertek. :D

Egy pici az írónőről
Hogy őszinte legyek, én sosem szoktam elolvasni az írókról szóló szöveget a könyvek belsejében. Még a kedvenc íróimról sem tudok semmit, és általában elég unalmasnak szoktam tartani az önéletrajzok böngészését is, de most ÉN nem tudtam megállni, hogy ne szóljak egy szót sem az írónőről.
Nos, a bejegyzés írása közben elgondolkodtam azon, hogy vajon mi lehet a teljes neve, mert ugyebár sok írónak hosszabb a neve, mint amit a könyvén feltüntetnek. Keresgéltem, keresgéltem, és csak arra jöttem rá, hogy a Cassandra Clare csak írói álnév, vagy hogy kell ezt mondani. Lényeg, ami a lényeg, ez nem a valódi neve. És most jön az, hogy akkor hogyan hívják valójában?
Judith Rumelt :D
Elég átlagos név, nem csoda, hogy Cassie kreatív énje élre tört, és megváltoztatta XD


City of Bones/Csontváros

Cassandra Clare - Csontváros

Fülszöveg
Amikor a tizenöt éves Clary Fray elindul a Pandemonium nevű New York-i klubba, aligha számít rá, hogy egy gyilkosság tanúja lesz – amit ráadásul három, különös tetoválásokkal borított és bizarr fegyverekkel hadonászó tinédzser követ el. A holttest aztán eltűnik a semmiben. Nehéz kihívni a rendőrséget, ha a gyilkosok mindenki más számára láthatatlanok, és semmi – még egy vércsepp sem – bizonyítja, hogy egy fiú meghalt. De fiú volt-e az áldozat egyáltalán? Így találkozik Clary először az Árnyvadászokkal, akik azért küzdenek, hogy megszabadítsák a földet a démonoktól. Közülük való az angyali külseje ellenére igazi bunkó módjára viselkedő Jace is. Clary egyetlen nappal később, akarata ellenére már bele is csöppen Jace világába: édesanyja eltűnik, őt magát pedig megtámadja egy démon. De miért érdekelne egy démont két olyan hétköznapi mondi, mint Clary és az édesanyja? És hogyan tett szert Clary egyszer csak a Látásra? Az Árnyvadászok tudni szeretnék...
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
SPOILER!

Mint már korábban említettem, nagyon jól sikerült kis könyvek. A sorozat első kötete fent látható. Ebben a részben megismerkedhetünk az Árnyvadászok világával, a fő problémájukkal, és a Fő-fő gonosszal is :)

A könyv kezdetén a hősnő, Clary, aki egy átlagos lány elmegy bulizni barátjával Simonnal. Csakhogy ez a buli nem éppen úgy sikerül, mint ahogy eltervezték,hiszen Clary összefut néhány fura, vele egykorú tinédzserrel, akik nyilvánvalóan nem szórakozni mentek oda. 
A későbbiekben Clary szembeszáll egy démonnal, legjobb barátja egy patkánnyá változik, és rátalál az első szerelem is :)


City of Ashes/Hamuváros
Cassandra Clare - Hamuváros

Fülszöveg
Clary Fray másra sem vágyik, csak hogy végre ismét normális életet élhessen. De vajon mi számít normálisnak, ha valaki démonokat pusztító Árnyvadász, az édesanyja varázslattal előidézett kómában fekszik, és egyszerre vérfarkasok, vámpírok meg tündérek nyüzsögnek körülötte? Clary szívesen töltene több időt legjobb barátjával, Simonnal, csakhogy az Árnyvadászoktól nem szabadulhat - főleg nem jóképű, ámde bosszantó, újonnan megtalált bátyjától, Jace-től. Clary csakis úgy segíthet édesanyján, ha felkutatja a rossz útra tért Árnyvadászt, Valentine-t, aki talán őrült, bizonyosan gonosz, ráadásul az édesapja. Amikor a Végzet Ereklyéi közül a másodikat is ellopják, a félelmetes Inkvizítor Jace-t gyanúsítja. Lehet, hogy a fiú tényleg elárul mindent, amiben hitt, és az apja mellé áll?
---------------------------------------------------------------------------------------------

Nekem ez a rész kifejezetten nem tetszett. Nem az írónő stílusa és maga a könyv miatt, hanem azért ami benne van. Nagyon jól sikerült könyv, ne értsetek félre, csak a tartalma nem tetszik. Amerre kanyarodik a történet. 
Érdekes, izgalmas, és szerelmi szálban bővelkedő, no meg persze nem marad el Jace szarkazmusa sem :)


City of Glass/Üvegváros
Cassandra Clare - Üvegváros
Fülszöveg
Hogy megmentse édesanyja életét, Clarynek el kell utaznia az Üvegvárosba, az Árnyvadászok ősi otthonába még ha engedély nélkül belépni a városba a Törvénybe is ütközik, márpedig a Törvény megszegése halált jelenthet. Ha ennyi nem lenne elég, Jace nem akarja, hogy ott legyen, Simont pedig börtönbe vetették az Árnyvadászok, akik igencsak gyanúsnak találnak egy vámpírt, akinek nem árt a napfény. Ahogy Clary egyre többet tud meg családja múltjáról, szövetségesre lel Sebastian, a titokzatos Árnyvadász személyében. Valentine minden erejével azon van, hogy örökre megsemmisítsen minden Árnyvadászt, nekik pedig csak akkor van esélyük vele szemben, ha összefognak örökös ellenségeikkel. De félre tudják-e tenni gyűlöletüket az Árnyvadászok és az Alvilágiak, hogy együttműködhessenek? Miközben Jace rádöbben, mi mindent hajlandó kockára tenni Claryért, vajon a lány újonnan meglelt képességeivel segíthet-e megmenteni az Üvegvárost bármilyen áron? A szerelem halálos bűn, és a múlt titkai is végzetesnek bizonyulnak, amikor Clary és Jace szembenéz Valentine-nal a New York Times nagysikerű sorozatának, A Végzet Ereklyéinek utolsó darabjában.
-----------------------------------------------------------------------------------------
Az utolsó mondat NAGYON nem igaz! Lehet, hogy trilógiának volt tervezve, de a történet további három kötetben fog folytatódni.
Nekem nagyon tetszett ez a rész. Örültem, hogy végre a bonyolult szálak is kigabalyodtak, és hogy végre Clary és Jace is abbahagyja ezt a borzalmas "szeretlek, de nem szabad, szóval úgy teszek mintha nem szeretnélek" dolgot.
SPOILER! És ahogy a végén a gondok megoldódnak, az meg duplán jó. Részszint lesz egy "bármit választhattál" volna szerelmes beszélgetés, és ahogy Valentine meghal... Én nem vagyok olyan ember aki ezeken nevetni szokott, de... Érdekes lesz. 
Mindamellett jön a kövi rész

City of Fallen Angels/Bukott angyalok városa
Cassandra Clare - Bukott Angyalok Városa
Fülszöveg
Ki lesz szerelmes kibe, és kik között meg a kapcsolat? Ki árul el mindent, amiben valaha hitt? Szerelem. Vér. Árulás. Bosszú. A Végzet Ereklyéi sorozat szívdobogtató negyedik kötetében a tétek magasabbak, mint valaha.
------------------------------------------------------------------------------------------
Elképesztő egy könyv volt. Nem akarok nagyon spoilerezni, hiszen most jelent meg nem is olyan régen, így nem valószínű, hogy még sokan olvasták. Tökéletesen bevezeti a kötetet a fülszöveg. Valami elképesztő az egész könyv, és én őszintén lerágtam a körmöm, kitéptem a hajam, és lyukat doboltam a falba mikor eljutottam a végére. Nagyon várom már a következő részt. Szerintem ez Cassie legfordulatosabb könyve, amit valaha is a kezembe vehettem. Istenem mennyit kell még várni a következő részig!
Ó, és majd elfelejtettem. Az egyetlen negatívum ami számomra felmerült a könyvben, az Jace szenvedése. Persze, enélkül nem lenne olyan a könyv, amilyen, de hogyha józan paraszt ésszel gondolkodunk, akkor nem csinálnánk olyanokat, mint ő.

Összességében MINDENKINEK ajánlom ezt a sorozatot. Főleg azoknak, akiknek elegük van a vámpíros könyvekből, mégis egy izgalmas,romantikus,fordulatos könyvet szeretnének olvasni :)


Pontozás: 5/5
Írta:Pocok

0 hozzászólás:

Megjegyzés küldése