"A jó könyv mindig megtalálta, ma is megtalálja azokat, akiknek íródott." - Vavyan Fable

2012. március 25.

Az éhezők viadala - filmkritika

Sziasztok!
És végre elérkeztünk odáig, hogy megnézhessük a mozikban Suzanne Collins nagy sikerű regénye alapján készült filmet. Nagyon izgultam, amikor leültem a moziteremben. Kíváncsi voltam, a különleges ruhákat, az arénát hogyan oldották meg, milyenek a szereplők, milyen lesz Katniss, Gale, Peeta, Snow elnök, és a többiek :)
Most szólok, hogy az alábbi kritikát saját felelősségre olvassátok!(Spoiler, és saját vélemény veszély!)

A jövőben járunk, amikor Észak-Amerika romjain Panem országának tizenkét körzete található. Minden évben minden körzetből a Kapitólium kiválaszt egy-egy tizenkét és tizennyolc év közötti fiút és lányt, akiknek részt kell venniük az Éhezők viadalán. Az életre-halálra zajló küzdelmet élőben közvetíti a tévé. A tizenhat éves Katniss Everdeen egyedül él a húgával és az anyjával a Tizenkettedik Körzetben. Amikor a húgát kisorsolják, Katniss önként jelentkezik helyette a Viadalra, ez pedig felér egy halálos ítélettel. De Katniss már nem először néz farkasszemet a halállal - számára a túlélés a mindennapok része. Ha győzni akar, olyan döntéseket kell hoznia, ahol az életösztön szembekerül az emberséggel, az élet pedig a szerelemmel.

Én egyáltalán nem akarok illúzióromboló lenni, de ahhoz képest, mennyire felfújták a dolgot, a film egy nagy NULLA volt.
Oké, egynek elment, meg lehet nézni meg hasonlók, de én sokkal-sokkal többet vártam. Ezerszer többet. Az első egy óra után még azért volt bennem egy kis remény, hogy talán mostantól lesz jó, de a következő 30 percben ez is elpárolgott. 
Voltak benne változtatások, hiszen melyik feldolgozásban nincsenek,de ha már 144 percnyi üldögélést várnak tőlünk, akkor legalább normálisan próbálják összesűríteni az eseményeket. 
Vegyük egy példának a kitűzőt. A könyvben a polgármester lányától kapta, a filmben ő adta a húgának, majd az neki. 
Aztán itt van még Rue (Ruta) halála. Na az, valami eszméletlen gázos volt. Katniss kiszabadítja, egymás nyakába borulnak aztán jön egy gyerek, Katniss lelövi, Rue-ba meg beleáll a lándzsa. Oké, majdnem megkönnyeztem, de nagyon silány volt az egész. Az éneklés része meg amikor Rue ténylegesen meghal, az jól volt megcsinálva, és nagyon szépen feldíszítette a holttestet, de hol a légpárnás? Ágyúdörgés volt, de hullákat szedegető légpárnás nem. És az Avox lány? Semmi. Sehol. Peetával a nagy szerelmük béna. 
Katniss ruhái szörnyűek. Kezdjük a lovaskocsis felvonulással. Csillogó feketében voltak, és égett a hátuk. Nem úgy volt, hogy az egész ruhájuknak kéne? A lángoló estélyi azért ennél valamivel jobb volt. És a végén a kislányságot erősítő sárga ruha?Én nem ilyenre számítottam. Tüll. 
És ami a legeslegjobban elborzasztott, az a hihetetlenül elenyésző háttérzene. Folyton csak lihegtek, motyogtak, sírtak, nyögdécseltek. Mondjuk amikor volt a film alatt zene, az tényleg nagyon jó volt. Kevés, de jó. 
Nekem a legjobban Haymitch jött be. Ugyanolyan idióta, mint a könyvben. Na jó, egy kicsit azért visszavett, és elég kevés szerepe van, de azért jó fej ;)
Nem akarom tovább részletezni a film hibáit, habár van még elég, inkább megpróbálom ajánlani. 

Khm... Azoknak ajánlom, akiknek van türelmük, nem félnek a vértől, elmúltak 16 évesek( csak a karika miatt, amúgy fiatalabban is meg lehet nézni), és olvasták a könyvet. 

Ettől még mindig libabőrös leszek...
A filmből amúgy a humor sem maradt ki. Vannak benne tök jó poénok, de azért vér is. Közel sem annyira "ijesztő", mint könyvben. 

Ha egytől tízig pontoznom kéne, akkor nagyon, nagyon mély gondolkodóba esnék, és talán-talán megadnám neki a 7-et, de csak azért, mert az egyik kedvenc könyvem dolgozta fel. 
Összességében nem annyira rossz, és egy unalmas szombat este meg lehet nézni, de én nem adnék rá Oscar díjat.
Ó, majd elfelejtettem. NEM a színészekkel volt baj. Szerintem. Számomra ők nagyon jók voltak, inkább a forgatókönyv, a film felépítése sikerült félre. 

Nézzétek meg, de nem olyan kiemelkedő, mint azt várni lehetett.

Írta:Pocok
U.I.: Bocsi a Spoilerekért!

2 hozzászólás:

  1. Szerintem a könyv iszonyatosan jó volt... Egyik kedvenc könyvem. De a könyvhöz képest a film, hát hogy is mondjam, szerintem pocsék lett.

    VálaszTörlés
  2. Szia! Most megnyugodtam...Akkor nem csak én akadtam ki rajta :D
    Üdv.: Pocok

    VálaszTörlés