"A jó könyv mindig megtalálta, ma is megtalálja azokat, akiknek íródott." - Vavyan Fable

2014. július 28.

Bane krónikák 1-2.

Jó oka van annak, hogy Magnus Bane személye nem kívánatos Peruban. Kövesd Bane dél-amerikai kalandjait, melyek során régi ismerősünk bajba sodorja boszorkánymester társait, Ragnor Fellt és Catarina Losst, megismerkedik egy hangszerrel (amelyen borzasztóan játszik), egy tánccal (amelyet borzasztóan jár), majd magára haragítja házigazdáit, amikor valami kimondhatatlant tesz a Nazca-vonalakkal.

"Sokat nevettem a Mi történt Peruban? olvasása közben. Öröm volt közelebbről is megismerkedni Magnus boszorkánymester barátaival, hiszen eddig csak azt láthattuk, az árnyvadászokhoz milyen kapcsolat fűzi." - tmisource.com

Sokat merengtem rajta, hogyan is kéne kritikát írni a Bane krónikák köteteiről, végül abban maradtam, hogy kettesével hozom róluk a véleményemet, mert elég rövid novellák, ebből kifolyólag - bármennyire is szeretném - képtelen vagyok teljes egész posztokat pötyögni róluk. 

Nézzük csak, mi is történt Peruban :) 
Hosszú ideje tűnődtem már, miért tiltották ki Magnust Peruból. Tényleg, nagyon kíváncsi voltam. Gondoltam földrengésre, árvízre, valami esztelen bulira… Majd meglátjátok. :D
Cassie és Sarah Rees Brennan a Bane krónikák első kötetének egy vicces és kalandos novellát írtak. Késő este olvastam, és némán nevettem az olvasólámpám alatt. Imádom ezt a két írónőt, és persze a drága Magnusunkat is. Hihetetlen figura. (Főleg amikor részeg xD)
A novella nem spoileres a TMI vagy a TID sorozatokra, ellenben nagyon vicces… Megőrültem a Ragnorral kapcsolatos zöld poénokért :D 
"– Magnus, a saját tányéroddal próbáltál flörtölni.
– Igazán nyitott egy pasas vagyok.
– Hát Ragnor nem az – közölte Catarina. – Amikor rájött, hogy tengerimalacot akarsz etetni vele, fejbe vágott a tányéroddal. Eltörött.
– Így ért hát véget a szerelmünk."
Pontozás: 5/5 :D Rég nevettem ennyit.

~oOo~


A halhatatlan boszorkánymester, Magnus Bane azon kapja magát, hogy a királyi családot igyekszik kimenteni a francia forradalom borzalmai közül – miután egy igencsak jóképű gróf belerángatta a zűrzavarba. Mondani sem kell, a merész szökéshez egy láthatatlan ballonra is szükség lesz…

"Szeretem Magnus humoros oldalát, de még jobban kedvelem a csendes, komoly pillanatait. A szökevény királyné ilyen képet is elénk tár, de a mágikus és a hétköznapi világ kapcsolatával is foglalkozik. A meglepően elgondolkodtató történet miatt még jobban megkedveltem Magnus Bane karakterét." - theyoungfolks.com

 A Bane krónikák második része már komorabb hangvételű, mint az első volt. Egyre jobban megismerhetjük Magnust, és vele együtt az árnyoldalát is az öröklétnek. Ezúttal Marie Antoniette királyné családjának segít megszökni a fülszövegben is említett jóképű gróf miatt. Magnusnak tényleg a fekete haj és a kék szem a zsánere, eddig, ha jól emlékszem, az összes pasija ilyen volt.
Ezzel kapcsolatban felmerült bennem egy kérdés: Hogy lehet, hogy az a srác, aki neki megtetszik, mindig meleg? Ez is a képességei közé tartozik, hogy egyből megérzi a hozzá hasonlókat?

Nagyon tetszett még Párizs és a korabeli ruhák leírása, Magnus divatmániája. És persze a humora. :D A legcikisebb helyzetben is képes elsütni valami beteg viccet.
"– Kerítsen egy pórázt a majomnak, Claude. Meg egy kalapot is.
– Természetesen, monsieur.
– Mi a véleménye, nem lenne szüksége egy kabátkára is?
– Ebben az időben talán nem, monsieur.
– Igaza van – sóhajtott fel Magnus. – Legyen inkább egy egyszerű köntös, mint az enyém.
– Melyikre gondol, monsieur?
– Az ezüst- és rózsaszínűre."
Pontozás: 5/5 
Írta: Pocok 

0 hozzászólás:

Megjegyzés küldése