"A jó könyv mindig megtalálta, ma is megtalálja azokat, akiknek íródott." - Vavyan Fable

2014. július 19.

Colleen Houck - A tigris küldetése, A tigris utazása

Hazatérve Oregonba Kelsey megpróbálja újra összeszedni széthullott élete darabjait, és elfojtani Ren iránti érzelmeit. Ám a veszély ott leselkedik a sarkon túl, arra kényszerítve a lányt, hogy visszatérjen Indiába, ahol útra kel, hogy teljesítse a második küldetést ezúttal Ren fekete, rosszfiú öccsével, Kishannal, akit szintén sújt a tigrisátok. 

Telis-tele halálos veszedelmekkel, mágikus álmokkal és a szív választásaival, A tigris küldetése a triót még egy lépéssel közelebb juttatja annak az átoknak a megtöréséhez, amely hármójukat összeköti.


Úgy készülök most egy rövidke kritikát írni erről a két könyvről, hogy hónapokkal korábban olvastam őket, és elég nehézkesen emlékszek már vissza rájuk, szóval nézzétek el, ha esetleg pontatlan vagyok a cselekményben vagy hasonlók. :)

Akkor A tigris küldetéséről: 
A tigris átka végén Kelsey elhagyta Indiát és Rent is a "retek" mivoltára hagyatkozva, hogy Oregonban új életet kezdhessen, és valahogy kitörölje a fejéből az érzéseit. Hogy próbálja ezt elérni? Randizgatni kezd helyi – és kattant – srácokkal.
Innentől kicsit spoileres!
De Ren szerencsére nem hagyja annyiban a dolgot, és Kelsey után megy, ahol aztán ismét egymásra találnak. Tiszta rózsaszín nyáladzás, ugye? :D Az elkövetkező néhány hét egy álom lesz nekik, strandolnak, fagyiznak meg ilyenek, aztán jön a balhé, ugyanis Kelsey-éket megtámadják. Ennek a támadásnak a következményei veszik rá a főhősünket, hogy visszatérjen Indiába, és folytassa a félbehagyott küldetését.
"Jó érzés lesz újra egy normális családdal lenni, és a változatosság kedvéért normális emberként viselkedni. Dzsungelben, a földön aludni, indiai istennőkkel társalogni, beleszeretni egy… tigrisbe – nos, ezek közül egyik sem volt normális."
Ha jól emlékszek, nekem ebben a részben Kells nem volt túl szimpatikus. Nem kifejezetten tetszett, amit Kishannal csinált, pedig a srác a körülményekhez mérten tényleg próbált úriember lenni. Kelsey lehetett volna erélyesebb vele szemben.
Ezen kívül a küldetéseik egy részét módszeresen átlapoztam, mert vagy unalmas mesedélutánt tartottak, vagy egy hatalmas fán mászkáltak és "próbákat" álltak ki.
Úgy éreztem, Colleen kezdi elveszíteni az egyensúlyt az érdekes és felesleges infók között.
Ren és Kelsey szerelme habos, rózsaszín és tökéletes, de talán éppen emiatt aléltunk el annyiszor a könyv olvasása közben, míg Kishan és Kelsey kapcsolata végre rendesen ki lett dolgozva, megismerték egymást, és kicsit láthattuk Kishan szemszögéből is a dolgokat.

Mindent összevetve szerettem ezt a részt, bár az a befejezés gyilkos volt. Komolyan.

Pontozás: 5/4,5

Trailer:


Öt mitikus kínai sárkány és a nyílt tenger várja a tizenkilenc éves Kelseyt, aki nekivág harmadik küldetésének ‒ ezúttal, hogy megszerezze Durga istennő fekete gyöngysorát, és felszabadítsa szeretett Renjét mind a tigrisátok, mind a hirtelen támadt amnéziája alól. Ren rosszfiú öccsének, Kishannak azonban más tervei vannak, és a két fivér ringbe száll Kelsey érzelmeiért, miközben együtt próbálnak túljárni mindazok eszén, akik útjukban állnak céljaik elérésében.
A tigris utazása, a Tigris-sorozat harmadik kötete egy lebilincselő történetet varázsol elénk misztikus teremtményekkel, szerelemtől tépett szívekkel és olyan cselekménnyel, amelytől mindvégig tűkön ülve rágod a körmöd, miközben Kelsey, Ren és Kishan hajója a végzetük felé úszik.
Veszély. Szívfájdalom. Választások.
Túl hosszú idő örökké várni az igaz szerelemre?

Ez a könyv veszettül hosszú. Megnéztem, az utolsó a 684. oldal. Ez a Trónok harcához mérve annyira nem nagy szám, de ha hozzávesszük, hogy már az előző kötetben is sok unalmas részt kellett átugranom, nekem már túl hosszú volt.
Rengeteg olyan fejezet akadt, ami szerintem felesleges, Ren kínlódása meg egyenesen idegesítő. Tiszteltem Kelsey-t, amiért ennyi ideig nem adta fel a reményt, bízott a fehér tigrisünkben, ugyanakkor azt is megértettem, amikor besokallt.
Túl hosszú idő örökké várni az igaz szerelemre?
Kelsey-nek nem kellett örökké várni, de annyi mindenen ment keresztül, annyiszor törték össze a szívét, hogy kezdtem sajnálni. Ezek a külső behatások és átélt megpróbáltatások most, ebben a könyvben látszottak meg igazán a jellemén.

Visszakanyarodva az unalmas részekhez: a küldetések. Megint. Colleen itt már határozottan átesett a ló túloldalára az információkkal és mesékkel kapcsolatban. Értem én, hogy a mitológia meg a világfelépítés részének tekintette, de engem valahogy egyáltalán nem foglalkoztatott, hogy a szövögető néniből hogy lett szövögető néni. (Persze, persze, szimbolikus, de attól még unalmas.)
"Épp kitöröltem a szememből a vizet, amikor láttam, ahogy Ren, Kishan és Wes egyszerre leveszik a pólójukat. Szentatyám, mintha egy Baywatch-epizódban volnánk!"
Ott van még a szerelmi háromszög. Na, ez az, ami a hátán viszi az egész sorozatot. (Meg az akciójelenetek.) Colleen olyan tehetséggel bonyolítja a szálakat a főhősök körül, ami egyszerűen zseniális. Mindig is jobban vártam az érzelemteli jeleneteket, mint a sárkányokat (pedig imádom a sárkányokat).

A hibái ellenére élveztem a harmadik részt is, és már tűkön ülve várom a negyediket.

Pontozás: 4/4,5

Trailer:

Írta: Pocok 

0 hozzászólás:

Megjegyzés küldése