"A jó könyv mindig megtalálta, ma is megtalálja azokat, akiknek íródott." - Vavyan Fable

2017. november 8.

Ultimate Book Tag

Viszonylag régen hoztunk nektek book taget, és mivel imádjuk csinálni, kérdés sem volt, hogy eljött az ideje egy újnak. :)

1. Rosszul leszel, ha autóban olvasol?
Sziszi: Többnyire sajnos igen, de néha előfordul, hogy valami furcsa oknál fogva nem. Hogy mitől függ, arra viszont még nem jöttem rá.
Lya: Igen, állandóan… Kiskoromban még nem volt vészes, de az utóbbi időben már buszon is nehezen megy az olvasás, pláne, ha háttal ülök.



2. Melyik író stílusa volt igazán különleges számodra, és miért?
Sziszi: Colleen Hooveré. Lehet, hogy az idegeitekre fog menni, mert nem először fogom említeni ezalatt a TAG alatt, de engem az írónő kilóra megvett. És hogy miért? Mert magával ragadó, adekvát.
LyaMark Lawrence! Sajnos még csak a Tövisek hercegét olvastam tőle, de emlékszem, mennyire le voltam nyűgözve a stílusától, és persze a csodálatos fordítástól. 

3. Harry Potter vagy Alkonyat? Három pontban érvelj!
Sziszi: Jaj, de piszok ez a kérdés! Így most be kell ismernem, hogy: 1. Nem olvastam a Harry Potter könyveket, csak az első részt (a filmeket többször is láttam, nagy kedvenceim). 2. Az Alkonyatért viszont mindig is rajongtam, nekem felejthetetlen élményt nyújtott. 3. Óriási hatással volt rám akkoriban. Így Alkonyat (és tudom, hogy Lya a HP-t fogja írni, úgyhogy osztozzunk).
LyaHarry Potter. Mindenképpen. 1. A legkreatívabb és csodálatosabb világ, amiről valaha olvastam. 2. Imádom, hogy bár gyerekkönyv, gyakran nagyon mély tartalmakat fogalmaz meg. 3. Akarok egy levelet a Roxfortból. Nem, nem csak „szeretnék”. Ez már az akarás kategória. (És igen, Sziszinek igaza voltxD)

4. Hordasz magaddal könyveket?  (tankönyveken kívül)
Sziszi: Sajnos nem, leginkább itthon szeretek olvasni. 
LyaMostanában ritkán szoktam könyvet vinni magammal bárhová is megyek, de olvasási válságban vagyok, szóval szerintem ez jelenleg normális. :( 

5. Megszagolod a könyveket?
Sziszi: Mindig, kivétel nélkül. Pont ezért nem igazán kedvelem az e-bookokat.
LyaVan, aki nem?

6. Könyvek apró illusztrációkkal, vagy nélkülük?
Sziszi: Nélkülük. Engem az illusztrált könyvek mesekönyvekre emlékeztetnek, de most már azt hiszem, elég élénk ahhoz a fantáziám, hogy el tudjam képzelni a szereplőket, plusz zavaró is lehet, ha én valakit nem pont úgy képzelek el, ahogy megalkották. Mondjuk, egy-egy könyvnél egy térképről jól jöhet a rajz.
LyaHm… Szeretem, ha a fejezeteket jelölő oldalak tetején van valami cikornyás ábra, sziluett vagy ilyesmi, sokat adnak a hangulathoz, de egyébként rendes egész oldalas képekre nem igazán vágyom. Ha rajzokat akarok nézegetni veszek egy képeskönyvet. (khm… Harry Potter nagyalakú mesekönyv… khm… jön a karácsony… khm…)

7. Melyik könyv volt az, amit szerettél olvasni, de később rájöttél, hogy nem a legjobb minőségű?
Sziszi: Simone Elkeles – Tökéletes kémia. Főleg, mivel a második és harmadik rész pepitában ugyanaz.
LyaTudom, hogy tucatválasz, de az Alkonyat. Amikor nagy felhajtás volt a könyvek körül imádtam őket, mindet elolvastam, utólag viszont… Hát, még mindig szeretem őket, de csak mértékkel és fenntartásokkal. 

8. Van bármilyen vicces, könyvekkel kapcsolatos sztorid gyerekkorodból?
Sziszi: Sajnos nincs, pedig úgy szerettem volna ide írni valamit.
Lya: Kifejezetten vicces szerintem nem nagyon van, tanulságos annál inkább. Egyszer technika órán még általánosban Böszörményitől a Zsófi és az ősboszorkányt olvastam a pad alatt, de rajtakapott a tanár. Kérte, hogy mutassam meg, mit olvasok, én pedig nagy büszkén mutattam neki a vaskos könyvet… Mire ő konkrétan kiröhögött a címet meglátva, és megalázott az egész technika csoportunk előtt. Kedves általános iskolai technika tanárom, gyűlöltelek. De én akkor is imádom Böszörményit, és akkor is imádom a Zsófi és az ősboszorkányt. :D

9. Melyik a legvékonyabb könyv a polcodon?
Sziszi: Colleen Hoover & Tarryn Fisher – Soha, de soha 2.
LyaVarró Danitól a Szívdesszert.

10. Melyik a legvastagabb könyv a polcodon?
Sziszi: Stephenie Meyer – Hajnalhasadás.
LyaDiana Gabaldontól az Outlander. (Nem nézem a sorozatot, nem olvastam még a könyvet sem, de ami késik nem múlik.)

11. Írni is szoktál az olvasás mellett? Szeretnél később író lenni?
Sziszi: Szoktam; regényeket, novellákat és verseket is. Természetesen.
LyaSzerintem a legtöbb blogger, aki könyvekkel foglalkozik, egy ponton elgondolkodik rajta, hogy ő maga is író legyen. Ha valamit hiányolunk egy történetben, úgy dönthetünk, hogy mi írunk egy olyat, amiből ez meg az nem fog hiányozni. Én is szoktam írni, és sokáig publikált író akartam lenni, ha „nagy leszek”, de ezzel a - határozottan nem követendő - mentalitással kifulladt a lelkesedésem és ráuntam az egészre. Amióta nem akarok többé az lenni, újra élvezem az írást, és csak ez számít. ^^

12. Mikor szeretted meg az olvasást?
Sziszi: Valamikor röviddel azután, hogy megtanultam olvasni általánosban.
Lya: Általános iskolában egy régi osztálytársam hatására. A Könyvmolyképzőnek régen volt kisebbeknek szóló ilyen… szövegfeldolgozásos versenye, vagy nem is tudom, és minden feladathoz küldtek egy kis füzetet, benne egy szövegrészlettel valamelyik könyvükből. Az osztálytársam talált rá először erre a lehetőségre (Jonatán valami volt a neve talán? lehet, hogy még mindig létezik, nem tudom), ő mutogatta nekem a füzeteket, én beléjük olvastam, és kíváncsi lettem azokra a könyvekre. Ennyi:) 

13. Melyik a kedvenc klasszikus regényed?
Sziszi: Így az ünnep közeledtével mondanám Dickenstől a „Karácsonyi ének”-et.
LyaA Diótörő. A barátaim pontosan tudják, mennyire rá vagyok kattanva a témára, imádom a balettelőadásokat és még a Barbie mesét is belőle. 

14. Suliban az irodalom volt a kedvenc tárgyad?
Sziszi: Igen, bár a kémiát is nagyon szerettem, számomra az igazi szenvedély az irodalom.
LyaNem. Nagyon szerettem, de a kedvenceim a történelem és a földrajz voltak. 

15. Ha egy olyan könyvet kapnál ajándékba, amit már olvastál és utáltad, mit tennél?
Sziszi: Valószínűleg vagy elajándékoznám, vagy megpróbálnám kicserélni.
LyaHálásan megköszönném, aztán elajándékoznám, hogy valaki mást boldogítson. Mondjuk ez a kérdés már eleve nem működik nálam, mert a barátok/családtagok szerintem nagyjából tudják, milyen könyveket szeretek, és olyanokat vesznek nekem. (Kivéve, amikor anya egyszer beletrafált és véletlenül pont egy olyan könyvet vett, amit eszem ágában sem lett volna elolvasni, és eleve nem is első, hanem második rész volt xD)

16. Melyik általad olvasott de kevésbé ismert sorozat hasonlít minőségében a Harry Potterhez vagy Az éhezők viadalához?
Sziszi: Nem tudok ilyet mondani, mert teljesen más könyveket olvasok. :)
LyaSarah J. Maas bármelyik sorozata. Egészen ki vagyok akadva, mennyire kevesen olvasták az Üvegtrón vagy a Tüskék és rózsák udvara sorozatokat itthon. Lehet, hogy én élek ilyen barbár környéken, de emberek! Sarah J. Maas egy istennő! Sipirc a könyvesboltba!

17. Mi a kedvenc szavad?
Sziszi: Pillangó. Valahogy a szó is olyan szép és könnyed, mint a lepke.
Lya: Álom. 

18. Fura, különc vagy stréber vagy? Vagy mind egyszerre?
Sziszi: Hívtak már strébernek, mert szorgalmas vagyok, és – majdnem – minden órára készülök, de azt hiszem, ez főleg kisebb korban szokás. Furának és különcnek ugyan senki nem mondott, én viszont bátran kijelenteném magamról. Valamennyire mind azok vagyunk, nem?
Lya: Egy kicsit mind. 

19. Vámpírok vagy tündérek? Miért?
Sziszi: Szívem szerint már egyik sem. A vámpírokat borzasztóan meguntam, a tündérekkel pedig szörnyű tapasztalatom van. Kivéve, ha mesekönyv is számít, mert akkor egyértelműen tündérek. (Köszönet a Tündérpor című hihetetlenül aranyos könyvnek, ami után csokis mazsolát hagytam az asztalomon, hogy – ha esetleg tényleg léteznének – a tündérek nyugodtan ehessenek belőle este, amíg alszom.)
LyaTündérek. Mert, ha tündér leszek talán találkozhatok valahogy Celaenaval, és beszélgethetek vele könyvekről, zenéről, ruhákról meg a világuralomról. 

20. Alakváltók vagy angyalok? Miért?
Sziszi: Angyalok. Ez Becca Fitzpatrick érdeme (bár szégyenszemre beismerem, hogy nem fejeztem még be a sorozatát).
LyaAngyalok. Mert ők vigyáznak másokra. 

21. Szellemek vagy vérfarkasok? Miért?
Sziszi: Szellemek. A vámpírokéval együtt a vérfarkasok ideje is lejárt, nem hiszem, hogy sok ember kíváncsi még rájuk. Szellemes könyvet viszont sosem vettem még a kezembe, úgyhogy nagyon érdekelne egy. Várom az ajánlatokat.
Lya: Szellemek. Nem akarnék minden teliholdkor embereket gyilkolászni, vagy félni kimenni az utcára. 

22. Zombik vagy vámpírok? Miért?
Sziszi: Vámpírok. A zombikat még annyira sem bírom, mint a vérszopókat. Engem nem vettek meg.
LyaVámpírok, nyilván. A zombik gusztustalanok. (Szeretem a zombis filmeket/könyveket, de akkor is fúj.)

23. Szerelmi háromszög vagy tiltott szerelem?
Sziszi: A szerelmi háromszög lehet tiltott szerelem is, nem? ;) Tökéletes példa rá CoHo "Egy nap talán"-ja, amit elképesztően imádtam, és nem az a falat kaparós, idegtépő szerelmi háromszög van benne, amitől mindenki háta borsódzik.
LyaTiltott szerelem. Sokkal izgibb téma, mint az elcsépelt szerelmi háromszög. Legalábbis számomra. :)  

ÉS VÉGÜL: Csak romantikáról szóló vagy akciódús, kevés romantikus jelenetet tartalmazó történetek?
Sziszi: Csak romantika. Filmekből és könyvekből is egyaránt. Kifejezetten nem szeretem az akciófilmeket.
LyaUtóbbi. Szeretem a romantikus könyveket, de ha csak és kizárólag arról szól, én általában megfulladok a nyáltengerben. Imádom a fordulatos, izgalmas cselekményt, amikor a szerző meg tud lepni, és a padlóról szedem össze az államat. 

0 hozzászólás:

Megjegyzés küldése