"A jó könyv mindig megtalálta, ma is megtalálja azokat, akiknek íródott." - Vavyan Fable

2013. április 10.

Veronica Roth - A beavatott

Sziasztok!
Erről a könyvről vegyesen hallottam jót és rosszat egyaránt, de mivel hamarosan film készül belőle, gondoltam, miért ne?
Nem mondom, hogy túlságosan elájultam tőle, de azt a szintet azért hozta, amit vártam tőle :)
--------------------------------------------------------------------
Beatrice Prior az antiutópisztikus Chicagóban él: az itteni társadalom öt csoportra tagolódik, melyek mindegyike egy-egy erény kiművelését írja elő tagjai számára. Ők az Őszinték, az Önfeláldozók, a Bátrak, a Barátságosak és a Műveltek. Az év egy bizonyos napján a mindenkori tizenhat éveseknek el kell dönteniük, melyik csoporthoz kívánnak tartozni. Ennek kell szentelniük életük hátralevő részét. Beatrice ingadozik aközött, hogy a családjával maradjon-e, vagy végre önmagává váljon. Ez a két lehetőség kizárja egymást. Végül olyan döntést hoz, amely mindenki számára meglepetést jelent – még önmagának is.


Nem is tudom, hol kezdjem. 
Alapjáraton nem volt ez annyira rossz, de olyan jó sem. Sőt... Igazából egy bűn rossz disztópia lett volna a szerelmi szál és a beleszőtt izgalom nélkül. 

A főszereplőnk egy idióta. Néha a falna tudtam volna menni miatta. 
A pasija állandóan mondogatja, hogy mert te ilyen erős, bátor, kemény csaj vagy... blablabla. Közben nem bátor, egyszerűen túl sötét, hogy felfogja egyáltalán a veszély fogalmát. 
A legjobb barátait kedveltem, kiálltak mellette, amikor kellett, és besértődtek, mikor Tris már túl messzire ment. 
Négyest egyszerűen imádtam, habár a csúcspontnál kissé érdekes volt...
Alapjáraton az ember lazán képes beleszeretni a "főpasiba" is, tehát a romantikus rész rendben volt. A kapcsolatuk sem volt elkapkodva, fel volt építve :) 
(Direkt írtam ilyen értelmetlenül, hogy aki még nem tudja, kivel jön össze Tris, annak ne lőjek le semmilyen poént) 

Ez a csoportokra oszlás egy elég jó ötlet volt. Annyira sok különféle dolgot ki lehetett volna hozni belőle, erre egy sima félórás öldöklésnél lyukadtunk ki. Ezért mondjuk nem vonok le pontot, hiszen a további részekben az írónő bőven tovább viheti ezt a szálat, és olyan dolgokat hozhat ki belőle, hogy tátva marad a szám. 

A cselekmény érdekesen alakult. 
Az eleje nagyon vontatott volt, már akkor nem volt kedvem olvasni, ha csak ránéztem a könyvre, de végül sikerült rávennem magam a folytatásra, és kb. a közepe előtt egy kicsivel, beindulnak a dolgok. Nem mondom, hogy izgalmas lesz, inkább érdekes. 
Ami számomra elég negatív volt, hogy kompletten egy elfuserált Éhezők viadala másolatnak tűnt az egész regény. 
Kiképzés, elhalálozások, stb... 
Miért próbálkoznak ennyien újraalkotni sikeres könyveket? Alkonyat és Éhezők viadala koppintásokkal vannak tele a könyvesboltok! Kedves szerzők, innen üzenem, alkossatok valami eredetit! Kérlek!! 



A könyvben emellett még rengetegszer csinálják a szereplők ugyanazt. 
Például Trisnek kedvelt szokása sokat emlegetni a körmét. Egyszer még egy épületet is hasonlított hozzá... -.- 
Ezen kívül a karakterek gyakran vakarják a tarkójukat, túrnak a hajukba, vagy hintáznak a lábujjpárnáikon. Utóbbi ismételten Tris idegesítő mániája. 

Ami nekem még furcsa volt, hogy a főhős két nap gyakorlás után tíz méterről képes fejbe lőni egy embert. 
Lehet, hogy ez nekem csak azért különös, mert még soha nem volt a kezemben pisztoly, de amikor Tris elfordul, NEM néz oda, a fickó fejére céloz, és eltalálja... VAKON... Oké. Nem mondok semmit.


Mint azt már mondtam, a szerelmi szál rendben van, sikerült belehabarodnom A FIÚba, ami nálam azt jelenti, hogy szépen átjöttek az érzelmek. 
Apropó érzelmek. 
Lehet rajta bőgni. Bár én nem tettem (Esküszöm, próbáltam! Igyekeztem legalább egy könnycseppet kipréselni a szememből, de nem sikerült.... :/), a gyengébb idegzetűek vagy a szívbajosok biztosan pityeregnek majd rajta egy kicsit. 

A borító az egyetlen olyan dolog, ami nekem feltétel nélkül tetszett. Nagyon szép :) Habár a városon kívül - ott az alján - semmi köze nincs a sztorihoz. Gondolkodtam rajta, hogy miféle tűz volt a könyvben, de egyedül parázs meg szén kapott helyet... Erre a titokra még megpróbálok fényt deríteni. 

Ez megint egy olyan könyv volt, ami kikapcsol, és amit csak egyszer akar az ember elolvasni, mert nem érdekli, és aminek a 2. részéért kutyagolhat a könyvesboltba, pedig a világon semmi kedve nincs hozzá.

A filmes szereposztás:

Tris - Shailene Woodley


Négyes - Theo James


Tori - Maggie Q


Christina - Zoe Kravitz 


Caleb - Ansel Elgort



Eric - Jai Courtney


Jeanine - Kate Winslet


Al - Christian Madsen


Edward - Ben Lamb
ben-lamb-2


Will - Ben Lloyd-Huges
ben-lloyd-hughes-2


Molly - Amy C. Newbold
Image


Marcus - Ray Stevenson


Max - Mehki Phifer

Pontozás: 5/3
Írta: Pocok 

2 hozzászólás: