"A jó könyv mindig megtalálta, ma is megtalálja azokat, akiknek íródott." - Vavyan Fable

2012. május 6.

Cassandra Clare - Az angyal

A mágia veszélyes

- de a szerelem még veszélyesebb!
Amikor a tizenhat éves Tessa Gray megérkezik a viktoriánus Angliába, valami rettenetes vár rá a londoni Alvilágban, ahol vámpírok, boszorkánymesterek és más természetfeletti lények járják az utcákat a gázlámpák alatt. Tessának nincsenek barátai, és egyetlen pillanatra sem érezheti magát biztonságban, ezért menedéket kér az Árnyvadászoktól, akiknek egyetlen célja, hogy megszabadítsák a világot a démonoktól. 
Ahogy egyre mélyebben merül el a világukba, a lány azt veszi észre, hogy egyszerre varázsolja el két legjobb barát, és nemsokára rá kell döbbennie, hogy a szerelem a legveszélyesebb varázslat mind közül. 

Én egy nap alatt elolvastam. Vagyis inkább csak fél nap alatt... Aki olvassa az írónő Végzet Ereklyéi című sorozatát(TMI), azoknak az olyan nevek, mint Magnus Bane vagy Camille Belcourt ismerősen csenghetnek. 
Ez a sorozat a 18. századbeli Angliában játszódik, és a történet az ott élő árnyvadászok cselekményes életéről szól. 
A főszereplőnk egy Theresa Gray nevű lány, akit mindenki csak Tessának hív. Alapjaiba véve nem egy buta, vagy önfejű karakter, de azért néha érdekesnek tűnnek a reakciói. 
William Herondale. A Herondale név a Lightwoddal és a  Waylanddel úgyszintén feltűnik még a Végzet Ereklyéiben. Tehát akkor Will... Én azt hittem, hogy ő olyan Jaces szereplő lesz arrogáns, ténylegesen poénos beszólásokkal. Tévedés. Will egy abszolúte kiszámíthatatlan személy, és bár kellően arrogáns, azért szerintem Jace és közötte akadnak nagy ellentétek. Will egy kicsit sötétebb... Nem agyilag, nehogy félreértsétek, csak több utalás van a "sötét múltjára". 
James Carstairs-akit Jemnek becéznek-, Will legjobb barátja. Sokkal kedvesebb és megértőbb személyiség Willnél. 
Igazából ők hárman a nagyon fontos szereplők. Amúgy a Bukott angyalok városában szó esik Willről... Nem akarok spoilerezni, így inkább nem árulom el a következményeit a dolognak... 
Maga a főgonosz nem annyira Valentine-féle. Az itteni sokkal-sokkal okosabb, és az ő cselekedetei által lesz hihetetlen fordulatos a könyv. Meg persze a titkolózásai miatt.
És végezetül a szerelmi szál. Egy korábbi posztban már szó esett erről a könyvről, amikor csak úgy hallomásból írtam le mások véleményét, hogy szerintük milyen volt vagy lesz a könyv. Ők határozottan kiemelték, hogy a szerelmi szál rusnya. Mármint vérszegény mértékben fordul elő a könyvben. Hát... Az biztos, hogy nem ez a fő téma, és az írónő is elég ködös ezen a téren. Igazándiból olyan hú de nagy szerelmi háromszög sem volt, mint azt a fülszöveg írja. Még van néhány rész... Remélem a Clockwork Prince-ben nagyobb hangsúlyt fektet majd Cassie a szerelmi szálnak, és nem csak egy ilyen kis mütyür vonalon vezeti. 

Pontozás: 5/4
Írta:Pocok

2 hozzászólás:

  1. Kedves Pocok!

    Nagyon érdekes lehet ez a könyv csak nem találtam meg. Az izgalmas leírásod szerintem másnak is felkeltette az érdeklődését.

    Üdv. Kati

    VálaszTörlés
  2. Kedves Kati :)
    Az interneten még biztosan nincsen fent, és a könyvesboltok közül is az Alexandrában lehet megtalálni. Én is ott csaptam le a saját példányomra ;)

    VálaszTörlés