"A jó könyv mindig megtalálta, ma is megtalálja azokat, akiknek íródott." - Vavyan Fable

2012. május 3.

Rick Riordan - Az utolsó olimposzi

Sziasztok!
Korábban volt egy bejegyzés a Percy Jackson és az Olimposziak című könyvsorozatról, de ott nem sikerült megemlítenem az összes könyvet. Ennek az oka nagyon egyszerű: Ez a rész akkor még nem jelent meg magyarul.

A félvérek egész évben harcra készülődtek, de tudták, hogy nem sok esélyük van a győzelemre. Kronosz serege erősebb volt, mint valaha, és minden átállt istennel és félistennel nagyobb lett. Amíg az olimposziak a pusztító Tüphónt próbálták megállítani, addig Kronosz bevonult New Yorkba, ahol az Olimposz gyakorlatilag őrizetlenül állt. Az Idő Urának megállítása Percy Jacksonra és a fiatal félistenek csapatára várt. A New York Times sikersorozatának várva várt befejező részében beteljesül a Percy tizenhatodik születésnapjára jövendölt prófécia. Miközben Manhattan utcáin tovább dúl a nyugati világ megmentéséért vívott harc, Percyn az a szörnyű gyanú lesz úrrá, hogy saját sorsa ellen küzd.

"Magával sodró történet, egyszerre izgalmas, gondolatébresztő és könnyfacsaró. A regénysorozat méltó befejezése." - Kirkus Review
***
"A magasfeszültségű izgalmak és a pezsgő humor nagyszerű kombinációja" - Booklist
***
"Percy Jackson ötödik és egyben utolsó kalandja egy robbanással kezdődik, és egyre bombasztikusabban folytatódik. A rajongók nem fognak csalódni!" - Publisher Weekly

Amint megláttam a könyvesboltban, azonnal lecsaptam rá. Már borzasztóan vártam az utolsó, mindent befejező részt. A könyvesbolt pénztárosa nyilvánvalóan hülyének nézett, ahogy lihegve rohantam hozzá a kiválasztott példánnyal. 
Aki nem ismerné a sorozatot, az gondolom már így a címből is leszűrte, hogy valami görög mitológiával kapcsolatos. Hát igen :D 
Nem kezdenék a könyv előzményeinek bemutatásába, inkább olvassatok vissza a posztok között ;)
Tehát akkor a könyv....
Már az eleje is izgalmasan kezdődik, aztán gyászosan folytatódik. Persze nem a könyv színvonala lesz gyászos, hanem a hangulata. De ezt szinte azonnal el is felejtetik velük, hisz VÉGRE(SPOILER!) eljutunk Poszeidón palotájába :D 
Rick megőrizte jól bevált humorát, és továbbra is ugyanolyan érdekesen ír, mint eddig. De egy dologban tutira rengeteget fejlődött. Ez a könyv olyan fordulatokat rejt, amire az ember még csak nem is gondolna. 
Fény derül Percy híres-neves idegölő próféciájára, Luke életének titkaira, az Orákulum és Nico múltjának különös részleteire. És vajon Percy megmenti az Olimposzt? Annyit elárulok, hogy Happy End lesz. Nem az a  mindenki-boldog-és-minden-szép happy end, de nem is a Hunger Games féle happy end. A kettő között... Bár inkább az első. Lényeg ami a lényeg, újabb mitologikus figurákat, különös lényeket ismerhetünk meg, miközben magával ragad minket a cselekmény, Rick humora, a rengeteg izgalom, a meglepetések, a fordulatok, és az idióta ámbár jólelkű istenek.

Miután elolvastam a könyvet, felsejlett bennem az a gondolat, hogy talán lesz egy újabb hasonló sorozat, ami Rick Riordan kezei közül kerül ki. Bár ez csak az én magánvéleményem, szerintem rengeteg Percy-rajongó reméli(velem együtt), hogy az író folytatja a munkát a félistenekkel... 
Viszont nehogy azt higgyétek, nem lett rendesen lezárva a vége, és én azért gondolom így!! Nagyon jó lett a befejezés. Csakhogy... Újabb prófécia :D 

Írta:Pocok
Pontozás: 5/5

4 hozzászólás:

  1. Valóban lesz egy újabb sorozat, amelyben Percy is benne lesz, igaz, új arcok is feltűnnek a színen, mint ahogy az már az első sorozat végén kiderült... Amerikában már az első két rész meg is jelent. A sorozat címe: The heroes of Olympus. Szóval a kalandok tovább folytatódnak, és a következő Nagy Prófécia is szerepet kap benne...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor minden Rick Riordan rajongó boldog lehet :D Én őszintén még nem hallottam az új sorozatról, de most, hogy így utánanéztem biztosan izgalmas lesz ;)

      Törlés
  2. Sziasztok én a fiamnak szeretném megvenni a sorozatot. De az utolsó résszel bajba vagyok nem találok sehol olyat ami passzol a többi negyhez. Mert ha egymásmellé tesszük az 5konyvet akkor egy egész képet ad ki.tudtok segiteni? 😃

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Úgy tűnik az ötödik rész még nem jelent meg az új borítóval. :(

      Törlés