"A jó könyv mindig megtalálta, ma is megtalálja azokat, akiknek íródott." - Vavyan Fable

2013. február 23.

Now is good - Most jó

Sziasztok!

Nagyon nagyon régen olvashattatok tőlem bejegyzést. Ennek Pocok már elmondta az okát, de azért szeretnék bocsánatot kérni tőletek! :/
Most egy filmkritikával jöttem, ami már szintén ezer éve volt.

A film címe: Most jó. Szinkronosan (még) nem jelent meg, én is feliratosan néztem.

Hivatalos ismertető: Miután Tessa Scottnál leukémiát diagnosztizáltak, és már tisztában van vele, hogy nem sokáig marad még életben, összeállít egy listát arról, mi mindent szeretne még csinálni az életben. A lista első helyén az aziránti vágy szerepel, hogy végre elveszítse a szüzességét.


Na most tudni kell rólam, hogy utálom a feliratos filmeket. Ráadásul ez még dráma is! Tökéletes indok arra, hogy sikítva meneküljek a tévé elől. Most is így akartam tenni (el is indultam a szobámba), de valami azt súgta, hogy ne. - Rendben - gondoltam. - Egye fene. Nézek belőle egy öt percet, ha az nem tetszik, még mindig nem késő félbehagyni. 
Végül megnéztem, de ne rohanjuk ennyire előre.

A másik, amit mindenképpen meg kell jegyeznem, hogy a film leírása eszméletlen rossz! Senki ne ítéljen arról! Nem is értem, egyáltalán minek kellett beleírni, hiszen ez a történet nem fektet orbitális hangsúlyt a szexuális témákra.
A mozi kb. tíz percig szól erről. Tovább biztos nem. Sőt... 
Annál inkább kiragadnám belőle a "lista" szót, mintsem a szüzesség elvesztését.

Mit tudok még elmondani? Jöjjenek a színészek. 

Dakota Fanning. Csodálatos volt. Ezt a szerepet rászabták. Nagyon jól állt neki, jól el tudta játszani, bele tudta élni magát, legalábbis minden akadály nélkül elhitette velünk, hogy valóban gyógyíthatatlanul beteg.
Szóval abszolúte azonosult Tessával. Ismételten bebizonyította, hogy mennyire jó színésznő. (Lásd ---> Alkonyat ;D)

A másik főszereplő: Jeremy Irvine alias Adam. Ő is fantasztikus volt. Jó pasi és kétség kívül van színészi tehetsége. Nagyon jól mutattak egymás mellett Dakota kisasszonnyal, egymásra tudtak hangolódni. 

A történet: fentebb már kissé kifakadóan említettem, hogy miről NEM szólt a film. :D
Nem fogok semmi spoilereset írni.
Egy megható, szívhez szóló, sírós történet. Szomorú, hiszen te nem lennél az, ha tudnád, meg fogsz halni? Nem tíz, húsz, harminc vagy akár hatvan év múlva, hanem rövidesen. Te mit tennél? A legtöbben bizonyára mély depresszióba esve várnák a végzetet.
Nem... Tessa nem áll be a sorba. Ő azt akarja (igen, akarja, én nem szeretné), hogy emlékezzenek rá. Hogy miután elment, még akkor is tudják, hogy ki ő. Ne felejtsék el.
Ő nem gubózik be, csak a kis listáját követi, és él... amíg még élhet.

Nekem ezt az üzenetet küldte át... sikeresen. Megrendítő sztori egy lányról, akinek mást jelent az, hogy: - Nincs más választásom. 


A film előzetese: 


Pontozás: 5/5
Írta: Honey:)



0 hozzászólás:

Megjegyzés küldése