"A jó könyv mindig megtalálta, ma is megtalálja azokat, akiknek íródott." - Vavyan Fable

2012. július 20.

Darren Shan - Rémségek cirkusza

Sziasztok!
Még régebben kaptam ezt a könyvet, de eddig nem tudtam rászánni magam, hogy elolvassam. Sohasem rajongtam a horrorisztikus filmekért és könyvekért, ennek ellenére megnéztem az ebből készült mozit. Mit ne mondjak, szerintem a film jobb volt. De ezt csak azért merem ilyen bátran kijelenteni, mert én nem bírom a félelmetes könyveket, sőt, hogy őszinte legyek eddig eggyel sem találkoztam.

"Darren Shan a szerzője a nagy sikerű Démonvilág sorozatnak is. Hősei elképesztő kalandjairól emberek milliói olvasnak a világ minden táján, a legkülönbözőbb nyelveken, ám a szerző életének részleteit misztikus homály fedi. Teljes elszigeteltségben él Írország szívében. És soha nem iszik vért. Legalábbis ezt állítja..."




A regénysorozat első kötetében Darren és Steve, a két barát ellátogat a titokzatos cirkuszba, amely az ódon kastély szomszédságában ütötte fel a táborát. A városban persze senki sem értesült a társulatról, és a mi a legfontosabb: a szülők és a tanárok sem tudnak róla. Mág a szórólapokat is titokban terjesztik a kék csuljások! Itt ugyanis nem akrobaták és oroszlánok szórakoztatják a közönséget. Nincsenek bohócok, sem idomított elefántok... valóságos rémségek riogatják a nézőt.A legszörnyűbb dolog azonban az előadás után következik. Steve felismeri az egyik szereplőt... látott róla egy rajzot valami régi könyvben, és ebből megtudta, hogy az illető vámpír...
„Lenyűgöző könyv... fordulatokban gazdag meséje felkelti az olvasó kíváncsiságát a folytatásra.” - J.K.Rowling, a Harry Potter könyvek szerzője 
 ------------------------------------------------------------------
Mint azt már korábban mondtam, horrorkönyv-féle. Igazából az eleje nagyon laza. Aztán a közepe felé elfog az undor, és megborzongsz, a végén pedig tényleg egy kicsit félve zárod be a könyvet. 
Ennyivel tökéletesen lehet jellemezni. És ez még csak az első rész!
A kritikám felháborítóan rövid, de nem tudok mit írni. Móra kiadós a nyomtatás, vagyis rövid fejezetekkel, képpel, nagyobb betűmérettel, és sorok közti réssel lett több mint 230 oldal. 
Ami tetszett, hogy nagyon jól sikerült az írónak a "érzelmek érzékeltetése".
Ami nem tetszett: Fogalmam sincs, hogy hány évesek a főszereplők!!

A film és a könyv sok dologban eltér, de aki kedvet érez rá, hogy megnézze, annak itt egy kis ízelítő/előzetes.
Írta:Pocok
Pontozás: 5/3

0 hozzászólás:

Megjegyzés küldése