"A jó könyv mindig megtalálta, ma is megtalálja azokat, akiknek íródott." - Vavyan Fable

2012. július 11.

Richard Castle - Hőhullám

Sziasztok!
Nem tudom ki mennyire rajong a (tévés) bűnügyi sorozatokért, de nekem az egyik kedvencem a Castle. Aki nem ismeri a történetet, annak röviden vázolom az alaphelyzetet. Van egy híres író, Rick Castle, akinek anyag kell a könyvéhez, és mivel közeli barátok a polgármesterrel, ezért beszállhat az egyik nyomozócsapatba a rendőrségnél. Így ismeri meg Kate Becket-et és két társát. Rick velük tart az ügyek megoldása során.
A filmben az írót Nathan Fillion színész(!!!) alakítja.
Rick a sorozatban kiadja a Hőhullám c. könyvet, ami bestseller lesz. A regény a valóságban is megjelent, vagyis mi, élő és lélegző emberek is olvashatjuk. De akkor felmerül a kérdés, hogy vajon ki írta. A színész? Nem.
Kicsit utánaolvastam, és azt a következtetést vontam le, hogy talán a tévés sorozat alkotói, írói, vagy a stáb tagjai. Az ABS studios?





Egy New York-i ingatlanmágnás a magasból lezuhanva halálra zúzódik a járdán.
Felesége, az irigyelt asszony csak kis híján él túl egy támadást. A pénzemberek és maffiózok, akiknek bőven lehetett okuk megölni a mágnást, bombabiztos alibit tudnak igazolni. Ekkor -a fojtogatóan perzselő hőhullám alatt- újabb megdöbbentő gyilkosság történik, és a gazdagok rejtélyes világában még több mocskos titok tárul fel a nyomozás során.
Olyan titkok kerülnek napvilágra, melyek végzetesek lehetnek. Olyan titkok, melyeket sűrű homály fedett, míg csak egy New York-i nyomozó fényt nem derített rájuk.
A szenzációs regényíró, Richard Castle, a minden eladási rekordot megdöntött, népszerű Derrick Storm-regények szerzője ebben a könyvében mutatja be új hősét, a New York-i rendőrség gyilkossági nyomozóját, Nikki Heatet.
Az egyik legjobb gyilkossági csoportot vezető kemény, szexi és vérprofi Heat szenvedélyesen keresi az igazságot. Szinte megoldhatatlan nehézségek elé állítják, amikor főnöke a nyakára ülteti a bulvármagazinok sztár-újságíróját, Jameson Rookot, aki a New York elitjéről írandó cikkéhez gyűjt anyagot. A Pulitzer-díjas Rook belevaló és jóképű fickó, de Heatnek nem csupán a férfi kotnyeleskedése és okoskodása okoz gondot.
Miközben közösen igyekeznek felgöngyölíteni az ingatlanmágnás meggyilkolásának rejtélyes ügyét, a nyomozónő rájön, hogy szembe kell néznie a kettejük között kipattant szikrával is... és ez süt csak igazán!
"Castle még most is a régi. A Hőhullám a feszültségkeltés mesterének egy újabb remek alkotása. Izzóan izgalmas."-James Patterson, a New York Times bestseller-szerzője. 
"Rick Castle nyilván azért járt utána mindennek, mert Nikki Heat lankadatlanul küzd mindig az igazságért. Ez a könyv aranyat ér. Letehetetlen! Kezdek irigykedni..." -Stephen J. Cannell, a New York Times bestseller-szerzője. 
Nagyon izgultam, mikor elkezdtem olvasni. A tévés sorozatban olyan nagy volt körülötte a felhajtás, hogy gondoltam a valóságban is hasonlóan nagyszerűre kell írniuk, különben a nézők és az olvasók is csalódni fognak. 
A könyv hátulján az áll, hogy Felnőtteknek ajánljuk! , de ez ne tévesszen meg senkit. Ha van is benne olyan rész, teljes mértékben kulturált keretek között van leírva :)
No és akkor nézzük csak; tényleg volt-e annyira jó, mint amilyennek beharangozták? Mint azt már sokszor mondtam, krimi gyűlölő vagyok, és eddig az egyetlen, ami megfogott, az a Fétis volt. Még mindig így állok. 
Jó volt a könyv, nem kell félreérteni, de én többet vártam. Valóban nem volt unalmas, és voltak benne izgalmas részek, nem is kevés, de én nem bírom, ha ilyen sokáig húzzák az idegeimet a nyomozással. 
Nikki Heat nyomozónőt az "író" a filmbeli Kate Becket-ről mintázta, és azért a könyvet tényleg úgy írták, mintha Rick keze munkája lenne(hasonló jelenetek a soriban és a könyvben). Én a csaj nevét egy kicsit azért furcsálltam. Eleve a Nikki, két k-val nekem nem angolos (de legalább különleges), és, hogy a vezetékneve (Heat) azt jelenti, hogy hő. És milyen ironikus, a könyv címe Hőhullám, emellett a kötet cselekménye alatt (spoiler!) szinte megsültek a szereplők, olyan meleg volt az időjárás. 
Jamison Rook, mint szereplő, és mint aki a regénybeli Rick-et alakítja nekem nagyon bejött. Minden téren. Mondjuk néha már engem is idegesített a folytonos felvághatnékával, de olyankor Nikki mindig helyrerakta, sőt... Szegényt egyszer-kétszer alaposan megleckéztették. 
Magának a nyomozásnak a kidolgozása szerintem nagyon jól sikerült, és látszik, hogy alapos munka. Lépésről lépésre haladunk, és tudunk meg egyre több információt. 
Mellesleg vicces. Nem olyan nagyon vicces viccek vannak benne, csak amik megmosolyogtatnak, és néha oldják azt a nagyon feszült vagy nem éppen vidám pillanatot. 
És el sem hiszem, de tetszett a vége. Ahogy lezárták az egészet. Szinte már elégedetten fejeztem be a könyvet. 
A borítóról nem sokat lehet mondani. Nikki van rajta, pont. 
Még erről a Fekete Macska Regénytárról sem hallottam soha életemben, de azért örülök, hogy most már tőlük is olvastam könyvet. 
Ami tetszett: a szereplők és a cselekmény kidolgozása; látszott, hogy van összefüggés a sorozat és a könyv között; az ajánlás / A kivételes KB-nek és minden barátomnak a 12-dikről/ KB Kate Becket lenne, a 12-dik pedig asszem a kapitányság; a köszönetnyilvánítás, amiben mintha keverve lennének a dolgok. Az eleje és a közepe tökéletesen Castle-ös, de a végén köszönetet mond a színészeknek is... Nem úgy volt, hogy teljesen úgy akarták megírni a könyvet, mintha Rick keze munkája lenne? Mintha a sorozatbeli emberke írta volna? Akkor miért mondanak neki köszönetet, mint színész? Kicsit belezavarodtam, de értékeltem a gesztust. 
Ami nem tetszett: idegőrlően lassú volt a nyomozás, és nem egy szóismétléssel találkoztam. 

Szeretem a tévés sorozatot, és tetszett a könyv is, de a nyelvtani hibák és az idegtépő nyomozás miatt ( no meg mert krimi) tőlem csak 4 pontot kap. De ízlések és pofonok. 

Írta:Pocok
Pontozás: 5/4

1 hozzászólás:

  1. Üdv! Nem tudsz olyan linket adni mellyel letudnám tölteni a könyvet?

    VálaszTörlés