"A jó könyv mindig megtalálta, ma is megtalálja azokat, akiknek íródott." - Vavyan Fable

2012. szeptember 14.

Kerstin Gier - Zafírkék


Friss szerelmesként a múltba utazni - ez talán nem a legjobb ötlet.

A tizenhat éves újdonsült időutazó, Gwendolyn legalábbis így gondolja. Neki és Gideonnak ugyanis épp elég a gondjuk anélkül is. Például meg kell menteniük a világot. Vagy meg kell tanulniuk menüettet táncolni. (Egyik sem igazán egyszerű!) 

Amikor ráadásul Gideon nagyon titokzatosan kezd viselkedni, Gwendolyn számára világossá válik, hogy mihamarabb át kell vennie az irányítást a saját hormonjai felett. 
Különben semmi nem lesz az időtlen szerelemből!

Az írónő tartotta az első rész színvonalát :) A történet továbbra is érdekes, és a szerelmi szál is hajtépős (nem szerencsétlenek, hanem sok gonddal kell szembenézniük). 

Voltak benne olyan jelenetek, ahol csak vigyorogtam, mint a tejbe tök. A karakterek élőnek tűnnek, vannak hibáik, de jó tulajdonságaik is. Külön imádtam azt a drága vízköpőt! 
Sokat segített Gwennek, és mindemellett egy ténylegesen kedvelhető kis démon/szellem. 
Gwen barátnője talán megfelelne a klisés LB szerepnek, de akkor is volt valami több a kapcsolatukban. Mindig mindent megbeszéltek, ami valószínűleg a telefonszámlájukra rótt összeg végéhez hozzácsapott néhány nullát. 

Továbbra is csak tapogatózunk a sötétben a kronográffal kapcsolatban, és a könyv vége felé azért Gwenék kapcsolata is vett egy kis fordulatot.... 
Az egyetlen olyan dolog, amit furcsálltam, hogy a Zafírkék ugyanott folytatódott, ahol a Rubinvörös abbamaradt. Ezzel még semmi gond nem lenne, csakhogy mind a két könyv cselekménye összesen pár nap alatt játszódik le.
Nem negatívumként gondolok erre a tényre, csak nekem szokatlan volt (a gyors egymásba habarodásról már nem is beszélve). 
Maradtunk Gwen szemszögében, ami garantálja a humort és az epés megjegyzéseket, emellett tényleg nem lehetünk benne biztosak, hogy az-e a főgonosz, aki a legegyértelműbb lenne. 

Érdekes, izgalmas, humoros, romantikus. Minden megvan benne, ami egy tinédzser korosztálynak szóló regényben lennie kell. 

Németül már megjelent trilógiadobozban is, mint pl. az Arany iránytű sorozat. 
A doboz mindegyik oldalán valamelyik rész címe látható:

A könyvek gerince:

A címek felett látható Gwen és Gideon képe, közöttük pedig az az óra szerintem a kronográf. Vicces, hogy három képpel illusztrálni tudták a fiatalok kapcsolatát. (Mivel közéjük áll a kronográffal összefüggő küldetés.)

Szerencsére már nem kell sokáig várni, hogy a kezünkben tarthassuk a harmadik részt (megjelenés: novemberben). 

Pontozás: 5/4

Írta:Pocok

3 hozzászólás:

  1. Egy icipici kérdés. Az a férfi akit Lucy és Paul látott beszállni a kocsiba, az Saint Germain gróf volt? A szavaikból én ezt vettem ki. Igaz? Olvastad már a Smaragdzöldet?

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Hű, nekem személy szerint nincs meg a könyv, így nem tudom megnézni azt a részt, és most nem ugrik be pontosan, hogy akkor mi történt... Úgy rémlik, hogy a gróf elvágta a kocsiban ülő torkát. Hogy utána beszállt-e vagy sem, azt nem tudom. :(
    Még sajnos nincs meg a 3. rész, de rajta vagyok :D Te olvastad már? :)

    Üdv.: Pocok

    VálaszTörlés
  3. Még sajnos a másodikat sem. :( De akkor a gróf volt. Megnyugodtam. :D

    VálaszTörlés