"A jó könyv mindig megtalálta, ma is megtalálja azokat, akiknek íródott." - Vavyan Fable

2012. szeptember 6.

Jeaniene Frost - Félúton a sírhoz

Sziasztok!
Jeaniene Frost - Félúton a sírhozMostanság főleg a neten olvasgatok könyveket. Ezt a sorozatot nem ajánlották, hanem a Könyves Álompasik verseny egyszeri böngészése közben figyeltem fel rá. Nem tudtam mit olvasni a Zafírkék után, így belekezdtem ebbe. (Hamarosan jön a kritika Kerstin Gier Zafírkékjéről).
Próbálok hivatalos hangnemet megütni. Gondolom nem titok, hogy nőnemű vagyok, és bizony még nem egy ráncos megkeseredett banya, szóval vannak tipikus tinilánykás gondolataim: Istenem! Nagyon tetszett!!!! *ugrál és tapsikol*

Senki sem hisz a vámpírokban. Catherine azonban tudja az igazságot. Anyját egy vámpír erőszakolta meg, ezért bosszúból a félvámpír lány évek óta üldözi az élőhalottakat, hátha egyszer a tettes is horogra akad. Egy nap azonban óvatlanul besétál a vámpír fejvadász csapdájába. Bones az egyik vámpírmester, akit gyilkos horda üldöz, így ajánlatot tesz Catnek; együtt talán legyőzhetik a hordát és felkutathatják Cat apját, de ahhoz a lánynak előbb osztoznia kell Bones sorsában; vámpír harcossá kell válnia. Jeaniene Frost Cat és Bones vámpírvadász-sorozata fergeteges sikert arat a vámpírrománc rajongóinak körében. Humorral, érzékiséggel és hihetetlen izgalmakkal teli könyveit felejthetetlen karakterekkel népesíti be. A Cat és Bones páros egy csapásra világhírű lett, a sorozat pedig vezeti a sikerlistákat.


Oké, a borító most mindenkit elijesztett. Szerintem hihetetlenül ronda, és a történethez képest egy nagy semmi!
Tehát, a borító nem jelent semmit! Ahogy a mondás tartja: Ne ítélj meg egy könyvet a borítója alapján. :D

Most megint rám tört a tinilányos pattogás, de megpróbálom elfojtani ezt az idióta késztetést és lehetőleg értelmes kritikát írni nektek a könyvről. 

Szóval, van a mi drága főszereplőnk Cat.(Külön imádtam, hogy nem egy bárgyú YA liba, hanem belevaló.) Cat félig vámpír, félig pedig ember, és kedvelt szórakozása vámpírokra vadászni. Egy éjszaka viszont összeakasztja a bajszát Bones-szal. Innentől indulnak be a dolgot. 

Akik rendszeresen olvassák a kritikáimat, tudják, mennyire nem bírom az uncsi könyveket. Közel sem vagyok olyan türelmes, mint Honey, és legtöbbször abbahagyom. De! Most nem viccelek: Ezen a könyvön egy másodpercig nem lehet unatkozni. Minden pillanatban történik valami, ami vagy a nyomozást, vagy Cat és Bones kapcsolatát viszi előre. Alig tudtam letenni. Tudom, hogy iskola meg minden, de akkor is elég sokáig fenn maradtam, és azt mondogattam. Csak még egy fejezet. Utána megyek aludni. Csak még egyet.... 

A szereplőknek van személyiségük, nem elcsépelt és klisés karakterek. Humorosak, aranyosak, és valódiak. Illetve azoknak tűnnek. :D 
Ami nagyon tetszett! Cat jellemváltozása! Mert igen, a szereplő fejlődjön a könyvben!
Bones pedig... *csillogó szemmel mered a képernyőre*
Szerintem ez mindent megmagyaráz. 

Viszont! Ami miatt korhatáros lehet a könyv, azok az intim jelenetek. Nem olvastam még hasonló regényt, így eléggé megleptek a 18-as karikás részek. De nem érdekelt. Beleszerettem a karakterekbe, azoknak minden hibájukba. Megutáltam a főgonoszt, mert tényleg borzalmas volt, amit művelt. Nem mondom, hogy olyan hihetetlenül fordulatos könyv, de nemhogy unatkozni, túlzottan töprengeni vagy elkalandozni sincs időd az események áradatában. Legalábbis nekem így tűnt :D

Cat a végén érdekes döntés elé néz, ami egy kicsit talán a saját hülyeségén is alapszik. Végül picit szomorkás lett a befejezés, de mindegy, hiszen itt a következő rész :DD 

Jaj, most hogy így nézem, elég rövidecske lett a kritika. Bocsánat, de nem akarok rajongásba átmenni ;)

Pontozás:5/5
Írta:Pocok
U.I.:Izgalmas, érdekes, humoros, romantikus, de azért mélyen egy kis mondanivalója is van. 
U.I.2: A külföldi borító mintha egy csöppet szebb volna... fentebb látható. 
U.I.3:A történet talán egy kicsit hasonlít a Buffyhoz...

0 hozzászólás:

Megjegyzés küldése