"A jó könyv mindig megtalálta, ma is megtalálja azokat, akiknek íródott." - Vavyan Fable

2012. szeptember 1.

Interjúk írókkal #1 - Szurovecz Kitti

Sziasztok!

Meg is jöttem a szeptemberre tervezett interjúval.

A hónap írója nem más, mint Szurovecz Kitti. :) Fogadjátok szeretettel! :)



Honey:Mióta foglalkozol komolyabban az írással?
Sz. Kitti:Csaknem tíz éve újságíróként dolgozom. A regényírást három évvel ez előtt kezdtem, de már előtte is írtam kisebb novellákat, történeteket, dalszövegeket, verseket önmagam szórakoztatására.

Honey:Melyik könyved áll legközelebb a szívedhez, és miért?
Sz. Kitti: Mindig az a könyv áll legközelebb a szívemhez, amin épp dolgozom. A napokban engedjük útjára a nyomda felé a Fényemberek 2. A Fény árnyéka című regényemet, természetesen most ez az első és a legfontosabb. Pár hét múlva azonban már a Gyémántfiú trilógia befejező kötetét, a Smaragdfényt fogom nagyon imádni, hiszen lassan bele kell fognom az írásába.

Honey:Általában miből meríted az ihletet?
Sz. Kitti:Az ihlet mindig a legváratlanabb pillanatokban talál rám és mindig valami külső tényező hatására. Lehet ez egy személyesen átélt élmény, vagy egy hallott történet, esetleg egy képkocka a mindennapokban, ami valamiért beleég a retinámba és nem hagy nyugodni, amíg ki nem írom magamból a fantáziámban már megfogant, hozzá kapcsolódó történetet. Szerencsés vagyok, mert a Meglepetés magazin újságírójaként sok-sok élethelyzetet látok, sok-sok sorsot megismerek. Minden egyes munkanapom a történeteim része, ahogy a magánéletem rezdülései is befolyásolják az aktuális könyv sztoriját.

Honey:Mennyire szoktad figyelembe venni és megfogadni mások véleményét, tanácsát?
Sz. Kitti:Ma már képes vagyok helyén kezelni a kritikát. Ma már átlátom azt, hogy valaki tényleg segítő véleménnyel illette a könyvemet, vagy csak irigységből bántani akart. Ha az előbbi történik, azt megszívlelem, ha az utóbbi, akkor elszámolok magamban tízig, megnyugszom és továbblépek. A szerkesztőm, Hegedűs Noémi, valamint a kiadóvezető, Katona Ildikó tanácsát mindig megfogadom, mindkettejüknek nagyon jó az orra ahhoz, mit szeretnek az Olvasók.

Honey:Szeretnéd-e, hogy a fiad is azon a pályán induljon el, amin Te? (Gondolok itt az írásra, újságírásra.)
Sz. Kitti:Ádámnak szíve joga, milyen pályát választ a későbbiekben. Akár író szeretne lenni, akár színész, akár ács, vagy közgazdász, a párommal egy emberként állunk majd mellette és segítjük őt az útján. Ha író, vagy újságíró szeretne lenni, még jó is volna, mert ehhez azért konyítok valamit, tudnék neki segíteni, de máshoz...? :) Tipikus újságíró betegség, hogy egyébként semmihez nem értek. Na, jó, talán a muffinkészítéshez igen. :)

Honey:Van-e valaki a családodban, akitől örökölhetted írói tehetségedet?
Sz. Kitti:Anyukám fiatalabb korában írt verseket, novellákat, rengeteget olvasott és szerencsére megörököltem a könyveit. Apám fiatalon balettművész akart lenni, aztán néptáncos, végül színész, de egyik sem jött össze neki – ugyanakkor szerintem tehetséges ember. Ebből az „anyagból” lettem összegyúrva ilyenné, de én vagyok az első a családban, aki regényeket ír.

Honey:Ha valamelyik regényedet megfilmesítenéd, akkor melyik lenne az, és kiket képzelsz el főszereplőkként?
Sz. Kitti:A Fényembereket választanám, mert úgy gondolom, az összes eddig megjelent könyvem közül ennek van igazán eredeti története. Nem tudok róla, hogy van a világon olyan író, aki szintén kitalálta az én Fényembereimet. :) Ráadásul fiatalos, divatos fantasy, a története is kellőképpen feszes vonalvezetésű ahhoz, hogy forgatókönyvet lehessen írni belőle. Matt nekem abszolút olyan Alex Dimitrides karakter, igaz, ő már kicsit idős ehhez, Christ azonban határozottan Henry Cavillel játsszatnám, ha erre lehetőségem nyílna. :) Jane esetében nem tudok leszakadni Gáspár Katáról, aki egy az egyben olyan, mint a lány, akit megálmodtam, úgyhogy ez egy amerikai-görög-magyar koprodukció lenne. :) Astridként pedig szívesen látnám Kováts Adélt, vagy Nicole Kidmant.

Honey:Gyerekként miről álmodtál, mi lesz majd belőled, ha felnősz?
Sz. Kitti:Természetesen királylány. Legalábbis az oviban. Aztán egy időben úgy tűnt, színész leszek. Négy évig színiistúdióztam Békéscsabán, aztán érettségi után el is kezdtem komolyan tanulni ezen a területen, de rájöttem, hogy sokkal tehetségesebbek is vannak nálam, így átmentem kommunikáció szakra. :) Mai napig nem bánom. Színésznőként valószínűleg csapnivaló lettem volna, sokak szerint íróként is az vagyok, ám a sokezres Olvasótábor, amely szeretettel vesz körül, szerintem önmagáért beszél. Nem szeretnék nagyképűnek tűnni, de álszent volna nem kimondani: büszke vagyok a könyveimre, a marketingre, amit köréjük építettem és arra is, hogy az Olvasóimból egy szeretetteljes közösség formálódott, barátságok, szerelmek születtek... Soroljam? Imádom a munkám és tudom, hogy vannak, akiknek ez rossz hír, de nem tervezem abbahagyni az írást. Elnézést kérek, mint Sebestyén Balázs a múltheti sajtótájékoztatón, hogy már megint övé lesz az új műsor. :)

Honey:Mi ösztönzött arra, hogy írni kezdj?
Sz. Kitti:A válasz egyszerű: imádok történeteket szőni.

Honey:Mit jelent számodra az írás? 
Sz. Kitti:Ez számomra nem hobbi vagy munka, hanem hivatás. A lelkibékém egyik biztos tartóoszlopa a párom és a kisfiam jelenléte mellett. Ez az én szeretetháromszögem, aminek ott ülök a közepén. :)

Honey:Elárulod egy kicsit bővebben, hogy miről fog szólni az Álmodó hold?
Sz. Kitti:Nem szabad még! És nem azért, mert fukarkodom az információval, hanem azért, mert a mai napig alakul a fejemben a történet. Az Álmodó hold nem klasszikus szerelmes regény. Jórészt egy balettintézetben játszódik, s ha már erről a közegről írok, igyekszem majd nagyon hitelesen tenni. Egy férfi és két nő története, az esemélyek középpontjában Jasmine, a fiatal balerína, Raul, a nemzetközileg elismert orosz balettmester és Katharina, egy valaha volt tündöklő primadonna állnak. De a többi egyelőre maradjon a jövő jótékony homályában. :) Koncentráljunk most arra, hogy ősszel megjelenik a Fényemberek 2. Az Álmodó hold a tervek szerint 2014-es történet lesz, de ez sem biztos, mert bármikor hozhat az élet olyan magánéleti változást, ami kicsit lelassítja a rohanó tempómat.:)

Akiket Kitti elképzelt főszereplőkként a Fényemberekben:)

Matt Shelton - Alex Dimitriades
 


Chris Diamond/Hopevalley - Henry Cavill


Jane Andrews - Gáspár Kata
 


Astrid - Kováts Adél
 
vagy Nicole Kidman
Köszönjük szépen, Kitti! :)
Az interjút készítette: Honey:)

0 hozzászólás:

Megjegyzés küldése