"A jó könyv mindig megtalálta, ma is megtalálja azokat, akiknek íródott." - Vavyan Fable

2013. május 20.

Vámpírnaplók 4. évad és azután

Sziasztok!

Általában tv-s sorozatokról nem szoktunk írni a blogon, de ezt most nem hagyhattam ki.
Körülbelül egy perce néztem meg a Vámpírnaplók 4. évadának utolsó részét, és most úgy szidom a forgatókönyvírókat, mint még soha! (Azért, mert ilyen elképesztő történetet egyszerűen NEM lehet írni!!)

Nagyon sokan hangoztatják, hogy a sorozat jobb, mint a könyv. Megsúgom, ezerszer jobb.
Izgalmas, romantikus, vicces...
A negyedik évad eleje elég ramatyul indult, számomra kissé még uncsi is volt. Aztán ahogy egyre beljebb kerültünk a sűrűjébe, történt néhány borzasztó dolog, én pedig csak leesett állal néztem, hogy MI VAN??

Elenát sokkal jobban megkedveltem, és szerencsére az évad utolsó részeire megváltozik, és tökéletes női főszereplővé válik. A fiúkról meg már nem is beszélek...
A főgonosz csúúúúcs(hosszú ú-val), hátborzongató, és képes róla az ember bármit elhinni.

A vége pedig...
Nekem az utolsó előtti rész teljesen a lelkembe tiport, gyakorlatilag végigbőgtem, pedig ez nagy szám. Habár a Vámpírnaplókon mindig is hajlamos voltam sírni.
Lényeg, hogy eszméletlenül jó lett!
Az embernek megragadja a szívét, kitépi, aztán mikor már éppen visszavarrogattuk, villámgyorsan beforrasztja még a heget is, hogy aztán tíz perccel később ismét felvágja.

Olyan fordulatos, meglepő, szomorú, romantikus, izgalmas és akciódús volt, hogy azt nem lehet kifejezni!
A szereplők karakterfejlődése briliáns, a humor még mindig átjön, és nem mondom, hogy minden, de szinte az összes dolog tökéletes volt!

A finálé meg durván klassz.
Elvarrták a szálakat(a legtöbbet), aki kellett, az túlélte... Fogjuk rá...
Kis híján azt hittem, vége lesz az egész sorozatnak. Pont mikor eltöprengtem rajta, hogy de hát nem nyolc évadra lettek szerződtetve?, akkor bumm! 
Becsapott a ménkű, és megint olyan függővéggel kell átvészelnünk a nyarat, ami miatt lekaparjuk a festéket a falról.
A sorozat minden évaddal egyre jobb lett, egyre több érzelem volt benne, rengetegen haltak meg, és szerintem ezután is rengetegen fognak, a romantikus rész kiforrott lett, végre nem csöpögött, hanem pont eltalálták, az izgalmak váratlanul értek, mindenki elárult mindenkit, sose tudhattad, hogy aki melletted áll, az valójában nem akar-e az életedre törni... Huh...
Ha pontoznom kellene, egyértelműen tízből tíz pont! És mostantól hivatalosan is ez a kedvenc sorozatom!
Miután kiőrjöngtem magam, jöjjön egy kis tájékoztató a fanoknak.
Ősszel a Vámpírnaplók 5. évada mellett (mert természetesen lesz folytatása), elindul a The Originals nevű sorozat is, ami Klausék történetét meséli el New Orleansban.

A család erő. Az Ősi család erre esküdött több mint 1000 évvel ezelőtt. Arra vállalkoztak, hogy együtt maradnak örökkön-örökké. Évszázadok teltek el és a családi kötelék megszakadt. Az idő, a tragédia és az erő iránti vágy szétszakította az Ősi családot. Amikor Klaus Mikaelson, az Ősi vámpír-vérfarkas hibrid kap egy titokzatos tippet , miszerint valami készül ellene a természetfelettiek központjában, New Orleans francia negyedében, visszatér a városba, amit a családjával alapított. Klaus kérdései elvezetik őt korábbi ördögi pártfogoltjához, Marcelhez, a karizmatikus vámpírhoz, aki teljes ellenőrzés alatt tartja New Orleans emberekből és természetfeletti lényekből álló lakosságát. Azzal a szándékkal, hogy segítsen a bátyjának megváltást találni, Elijah követi Klaust, de hamarosan megtudja, hogy Hayley is a városban van, hogy a családja után kutasson és hogy egy erőteljes boszorkány, Sophie markában van. A feszültségek a város természetfeletti frakciói közt törésponthoz vezetnek, amint Marcel abszolút hatalommal diktálja a szabályokat az odaadó követőinek. Klaus számára elképzelhetetlen, hogy engedelmeskedjen pártfogoltjának, ezért megesküszik, hogy visszaköveteli mindazt, ami az övé volt egyszer – a hatalom, a város és a családja. - olvasható a VampireD.org oldalon. 

Jaj, istenem! Ősztől elárasztanak minket a feldolgozások, az új könyvek, és a mostantól kettő Vámpírnaplók világban játszódó sorozat is!

Oké, elég lesz a lányos rajongásból és sikongatásból, Pocok, fejezd be! 

A Vámpírnaplókat mindenkinek ajánlom, azoknak is, akik nem olvasták a könyvet, hiszen TELJESEN eltér tőle. Magasan túlszárnyalta L.J. Smith eredeti művét.

Írta: Pocok

2 hozzászólás:

  1. Most úgy a fél TVD brigáddal ellentétes a véleményed :D A legtöbbjüknek nem tetszik a sorozat mostanság(beleértve engem is),mivel Julie teljesen elszúrta úgy a harmadik évadtól,sokkal többet ki lehetett volna hozni ebből a természetfölötti apokalipszisből mondjuk...na mindegy,csak az én véleményem :)) (Mint az is,hogy a tvd könyvek jobbak) De így legalább te élvezted :D Én bevallom az utolsó előttit kedveltem,aranyos volt az egész :)

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Tv-s sorozatokból sosem voltam szakértő, és nem is leszek, mivel nem szoktam túlzottan sokat nézni.:) Számomra a könyvek a vége felé már értelmetlenné és túl csöpögőssé váltak, pedig romantikus típus vagyok, nekem elhiheted :D
    Egyébként meg úgy gondolom, ízlések és pofonok, nekem tetszett, és nem is vártam tőle ennél többet. Valószínűleg, ha olvasok róla a megnézés előtt bármilyen negatív véleményt, akkor végig a hibáit kerestem volna, és nem rajonganék érte ennyire :D
    Biztosan igazad van, hiszen jobban ismered a témát, de nekem az összes bakival együtt örök kedvenc lett ;)

    VálaszTörlés