"A jó könyv mindig megtalálta, ma is megtalálja azokat, akiknek íródott." - Vavyan Fable

2013. augusztus 26.

Nem ugyanaz!

Sziasztok!
Én személy szerint hatalmas fanja vagyok a Csontvárosnak, a Végzet ereklyéi sorozatnak és amúgy az árnyvadászoknak, éppen ezért borzasztó elkeserítő azt látni, hogy Amerikában nem aratott áttörő sikert a film, emellett még egy csomóan le is húzzák (megjegyzem gyakran alaptalanul).

Mik azok az általános gondok, ami miatt a potenciális nézők elkerülik a mozit?
Egyrészt az a meglehetősen bárgyú feltételezés, miszerint ez Alkonyat 2.0, klisés, és semmi újat nem tud mutatni.
Amikor először olvastam arról, hogy az Alkonyathoz hasonlítják a Csontvárost, diszkréten kettétörtem egy virágcserepet a fejemen (képletesen). Oké, hogy vannak benne vámpírok meg vérfarkasok, de ezek meg sem közelítik Stephenie Meyer kreációit, ezek nem játszanak diszkógömböt a napon vagy indiánosat a szabadidejükben. Félreértés ne essék, én szeretem Edward és Bella történetét, egy időben nagy rajongójuk voltam, de mi az, hogy a társadalom hetven százaléka nem képes túllépni rajtuk, és egyediként értelmezni a Csontvárost?
Az árnyvadászok világának semmi köze nincs Cullenékhez, még a szerelmi háromszög is teljesen más, tekintve, hogy a főszereplő nyilvánvalóan egyetlen srácba szerelmes, és nem hülyít kettőt egyhuzamban.

Másrészt elég sok lehúzó kritika született a filmről, holott szerintem eszméletlen jó lett! Vannak hibái, ez tény, és mivel hatalmas fandomja van, a kritikusok is sokkal nagyobb szeretettel gyalázzák, de nem értem, minek.
Ahhoz képest, mennyi mindent kellett belezsúfolni két órába - a komplett világfelépítést, Clary és Jace szerelmét, Valentine terveit - ügyesen megoldották. Lehet, hogy helyenként túl sok mindent zúdítottak a nézőkre, és talán nem értik teljesen azok az emberek, akik nem olvasták a könyveket, de még a hibái ellenére is Az éhezők viadala után a második legjobb YA feldolgozásnak számíthat.
Mellesleg tele van akcióval és látványos harcokkal, így nem csak a lányok, de a fiúk is élvezhetik :)

Menjetek, és üljetek be a Csontvárosra, mert megéri a pénzt! 

Írta: Pocok

0 hozzászólás:

Megjegyzés küldése