"A jó könyv mindig megtalálta, ma is megtalálja azokat, akiknek íródott." - Vavyan Fable

2012. július 1.

Aprilynne Pike - Szárnyak

Sziasztok!
Mint azt már korábban is említettem, szenvedek a Foreverrel, emellett van az a rossz szokásom, hogy egyszerre több könyvbe is belekezdek. Ha ezt a két hozzávalót összekutyuljuk, akkor nem nehéz kitalálni, hogy bizony belekezdtem egy új regénybe, és alig egy háromnegyed nap alatt ki is végeztem.

Néhány szó az írónőről:
Aprilynne Pike hiperkatív képzelőereje már gyerekkorában is megmutatkozott-az első történeteit akkor írta. Az idahói Lewiston Lewis-Clark Állami Egyetemen végzett kreatív írás szakon. Férjével és három gyerekével jelenleg Utahban él, és melegebb éghajlatról ábrándozik.


"Aprilynne Pike első regénye, a Szárnyak, egy első könyves szerző bámulatos bemutatkozása. Az általa életre keltett mesevilág leleményességével csak a történetben elhelyezett csavarok bája veszi fel a versenyt." -( Stephenie Meyer, a Twilight saga szerzője)
 Mágia és összeesküvés, szerelem és veszély - ebből a nagyszerű regényből kiderül, hogy eddig szinte semmit sem tudtál a tündérek világáról.
---------------------------------------------------------------
Mintegy mentőövként szolgált az eddig nem túl mozgalmas Stiefvater könyvből. 
Nagyon sokáig ódzkodtam tőle, mondván, "Ne már, komolyan tündéres?", viszont ez az érzés az első fejezetek után eltűnt, és saját magamat éreztem butának, hogy miért is nem vettem meg korábban a könyvet. 
Még nem olvastam ettől az írónőtől, és mivel írták is róla, hogy elsőkönyves, ezért kicsit féltem a stílusától, de kellemes csalódás ért. Ez a könyv olvastatja magát!
A szereplők bájosak, és szeretnivalóak, de nem tökéletesek. A szülők megértők, és kezdetben azért furcsállottam, hogy létfontosságú dolgokat nem vesznek észre, de ahogy lapoztam és lapoztam erre is fény derült. 
Voltak pillanatok, főleg az elején, amikor olyan érzésem volt, hogy az egész cselekmény áll, és én magam is egy helyben toporgok, de nem éreztem unalmasnak vagy félredobhatónak a regényt. Az olyan részeket is kellemes volt olvasni, mikor igazából semmi komoly nem történt. 
És mivel vörös pöttyös, várható volt a szerelmi bonyodalom-szerelmi háromszög. Tökéletesen lehetetlenség bármilyen következtetést is levonni arra nézve, vajon a főszereplő kit fog választani. És ez így pont jó. Az utolsó oldalakig vártam valamit, hogy talán most, vagy most végre kinyögi, de semmi. Ergó ez a szál még hosszasan fog futni az elkövetkezendő kötetekben is. 
(Mondjuk én nem nagyon tétováznék a választásban. Kapásból rávágnám!xD)
A fantasy lényege pedig ugyebár a kitalált világ. Amit itt csodálatos. Az egész felépítése meg minden. Néha kicsit Csingilingnek éreztem Laurelt, de ha már tündéres könyv, akkor ez alap dolog. A kötet nagy bumm-ja pedig izgalmas volt, ami nálam azért sokat nyom a latba. Utálom, ha egy könyvnek petyhüdt vége van. Az utolsó oldalak pedig... hjaj, azok az utolsó oldalak...
Laurel a könyv végén egy nehéz döntés elé áll, és habár szerintem mindenki így döntene a helyében, azért mégiscsak.... mégis csábítóbb a másik lehetőség. 

Mint azt szerintem a nem túl kemény kritikámból leszűrtétek, több részes sorozat. Én magam is ha a közeljövőben könyvesbolt közelébe jutok akkor tuti azonnal lecsapok a következő kötetre. 

A második rész címe: Spells/Varázsigék

A harmadik részé pedig: Illusion/Illúziók

A negyedik részé: Destined, de ez még nem jelent meg magyarul. 
Destined (US)

Továbbá van még egy különlegesen szép változata a borítóknak.

Wings (UK)
Spells (UK)
Wild (UK)
Destined (UK)

Összegzés: Imádtam! Ajánlom a gyerekmesék kedvelőinek, a gyerekszívű felnőtteknek, azoknak akik izgalmas, humoros és kissé romantikus könyvre vágynak, és természetes a tiniknek. 

Írta:Pocok
Pontozás: 5/4
U.I.:Úgy hallottam film is lesz belőle, aminek a főszerepét Miley Cyrus kapta. De ez még nem biztos. 

2 hozzászólás:

  1. Juj.én is imádtam! ahw!:3

    VálaszTörlés
  2. De jó, egy újabb rajongó! :D Csak az a kár, hogy a sorozat későbbi kötetei már nincsenek ilyen jók, egyre több bennük a baki :(

    VálaszTörlés