"A jó könyv mindig megtalálta, ma is megtalálja azokat, akiknek íródott." - Vavyan Fable

2015. október 30.

Kimaradt kritikák #2

Sziasztok!
Iszonyú régóta halogatom már ezeket a kritikákat. Olyan könyvekről van szó, amik óriási hatással voltak rám, ezért ilyen borzasztó nehéz írni róluk, és mert több, mint egy évvel ezelőtt olvastam őket. De tudom, hogy nem maradhatnak ki. (És nekem hivatalosan is ettől kezdve lettek kedvenceim a rubin pöttyös könyvek.)
Úgyhogy csapjunk a lecsóba!

- Katja Millay: Nyugalom tengere
- Tarryn Fisher: Kihasznált alkalom

KATJA MILLAY: NYUGALOM TENGERE
A két és fél évvel ezelőtti, kimondhatatlan tragédia óta Nastya Kashnikov csupán az árnyéka régi önmagának. Másik városba költözik, elhatározva, hogy titokban tartja sötét múltját, és senkit sem enged közel magához. Terve azonban kudarcot vall, amikor azon kapja magát, hogy megmagyarázhatatlanul vonzza az egyetlen személy, aki ugyanolyan elszigetelt, mint ő maga: Josh Bennett.
Josh története nem titok. Minden szerettét elveszítette, így tizenhét éves korára senkije sem maradt. Akinek a neve egyet jelent a halállal, azt mindenki igyekszik elkerülni. Nastya kivételével, akit nem riaszt el a fiú, sőt, előbb-utóbb élete minden területére bebocsátást nyer. Ám miközben a kettőjük közti tagadhatatlan vonzalom egyre erősödik, Joshban felmerül a kérdés, vajon megtudja-e valaha is Nastya titkát – és hogy egyáltalán meg akarja-e tudni.
 
A Nyugalom tengere gazdag, erőteljes és zseniálisan kidolgozott történet egy magányos fiúról, egy érzelmileg sérülékeny lányról és arról a csodáról, ha kapunk még egy esélyt.

Első látásra szerelem volt. A borító lenyűgözött, a címe beszippantott, a történet magával ragadott. Ez tipikusan az a könyv volt nálam, amit az első szótól kezdve imádtam. Amit muszáj elolvasnom még egyszer. Vastag kötet, mégis rövid. Hamar a végére értem, mert tudni akartam, mi fog történni, és mi történt. Tudni, hogy mi vezetett oda, ahova. Hogy min ment keresztül Nastya. Egy borzalmakkal átszőtt, tragikus eseményekbe csomagolt szerelem. Csak szavak villannak be, mint hogy fájt. Elevenen. Ez a történet húsba maró. Megdöbbentő. Elborzasztó.
Különleges karaktereket alkotott meg az írónő, zseniálisan ír, ad át minden érzést, a fájdalomtól kezdve a szerelemig. Szerettem Nastyát, ezt a kívül kőkemény lányt, a szokásait, a nevek jelentésének szerepét, a Josh-sal fokozatosan épülő kapcsolatát.
A saját példányom tele van színes post itekkel, kedvenc lett, nincs visszaút. Életem egyik legjobb olvasmánya. Ennyi, nincsenek szavak.
,,Édesanyám hangja. Ez az első, amire a szemem kinyitása után emlékszem.
Gyönyörű szép kislányom. Hát visszatértél hozzánk.
De tévedett."
Pontozás: 5/5*
~oOo~

TARRYN FISHER: KIHASZNÁLT ALKALOM

Olivia Kaspen éppen most jött rá, hogy volt barátja, Caleb Drake elveszítette az emlékezetét. A lány eddig is azzal tett szert kétes hírnévre, hogy előnyt kovácsol a helyzetekből. Most pedig döntenie kell, milyen messzire hajlandó elmenni az ex visszaszerzéséért. Miközben Olivia valódi énje és a nem túl dicső közös múltjuk titokban tartásával birkózik meg, akadályt jelent Caleb kattant új barátnője, Leah Smith. A két bestia őrült versengésbe kezd egy olyan férfiért, aki nem emlékszik egyikükre sem. Oliviának viszont hamarosan szembe kell néznie hazugságainak következményével

Utálom. Még mindig ez az első gondolat, ami beférkőzik a tudatomba, ha erre a könyvre gondolok. Hogy miért? Mert két napig sírtam rajta. 
Sokan negatívumként tekintenek arra, hogy Olivia ennyire más, mint a legtöbb női főszereplő, de én imádtam. Imádtam, hogy nem tökéletes, hogy hibát hibára halmoz, és megmutatja nekünk, milyen gyarlók és önzők az emberek. Mert azt hiszem, én is azt tettem volna, amit ő: hazudtam volna Calebnek. 
Tetszett, hogy a történet egy jelenben játszódó, és egy múltbéli szálon fut, így váltva olvashatjuk, hogyan szeretett egymásba a két főhős, hogyan, miért vezetett szakításhoz kapcsolatuk, és most, jó pár évvel később mi fog történni, mikor újra találkoznak. De a helyzet már teljesen más, mint régen, Caleb ugyanis egy baleset következményeképp elvesztette az emlékezetét. 
Összetört. Emlékszem, miután elolvastam, megpróbáltam elmesélni a testvéremnek a történetet. Könnyektől fuldokolva sikerült csupán. Ő nem értette, miért bőgök, én nem értettem, miért nem érzi át, mennyire tönkretett Caleb és Olivia igaz szerelme. Hihetetlenül tetszett, ahogy egymásba szerettek, amiket Caleb Oliviáért tett. (Küldjetek egy Calebet!) Nyers humor, szívsajdító, kiszámíthatatlan történet, lélekfacsaró mondanivaló és egy gyönyörű, ámbár fájdalmas szerelem. Egyszerre imádom és gyűlölöm ezt a könyvet azért, amit tett velem. 
Ez is újraolvasós. 
,,– Olivia?
– Igen?
– Rólam fogsz álmodni ma éjjel?
– Fogd be."
Pontozás: 5/5
Írta: Sziszi

0 hozzászólás:

Megjegyzés küldése