"A jó könyv mindig megtalálta, ma is megtalálja azokat, akiknek íródott." - Vavyan Fable

2012. február 22.

Maggie Stiefvater - Shiver,Linger

Sziasztok!
Még egy könyvkritika :D


"Grace nem tud élni egy sárga szemű farkas borzongató közelsége nélkül. Sam két életet él: a nyárban és a télben... Aztán Grace találkozik egy sárga szemű fiúval, aki olyan ismerős, hogy eláll a lélegzete. Az ő farkasa! Csak ő lehet. De a tél itt van a nyakukon... Hagyd, hogy Maggie elbűvöljön a meséjével! Szeretni fogod."

Bevallom, elég régen olvastam, de tudom, hogy megfogott. Igazából nem annyira, mint vártam, de azért tetszett.
Alapjáraton van ugyebár Grace, egy tök átlagos lány, akibe belezúgott egy vérfarkas-ez így kicsit Twilight-os, pedig a történet teljesen más. 
A farkaslét kinek áldás, kinek átok. Samnek átok.Miután közelebbről is megismeri Gracet, ténylegesen szerelmes lesz belé, és Grace is belé, szóval összejönnek. Már az emberi találkozásuk elején kiderül, hogy Sam mi is valójában, és együtt próbálnak kitalálni valamit a farkassá válás ellen.
Grace egy korábbi tapasztalata alapján keresgélnek, és lesz aki sikerrel jár, de lesz aki meghal.
Szép volt, jó volt, de elég volt. Ennek ellenére elolvastam a 2 részt is.


A szemük, emberi szem farkaskoponyában, a vízre emlékeztet: mint a víz tiszta kéksége, úgy tükrözi a tavaszi eget, az esőben habzó patak barnáját, a nyári tó zöldjét, amikor az algák virágozni kezdenek, a hótól elfojtott folyó szürkéjét. Akkoriban csak Sam sárga szeme figyelt engem az esőáztatta nyírfák közül, de most az egész falka tekintetének súlya rám nehezedik. A tudott dolgok súlya, a kimondatlanoké.

Én alig tudtam ezt a részt elolvasni. Lehet, hogy csak úgy álltam hozzá, de lehet, hogy tényleg nem volt jó. 
Ezt is régebben olvastam, de arra emlékszem, hogy egészen a végéig nem történik semmi olyan, ami izgalmas, vagy érdekes. Viszont, aki elolvasta az 1. részt, annak kötelező a 2., hiszen már megjelent a 3. rész is, és aki ezt a kötetet nem olvasta, az a 3. tuti nem érti majd meg. 
Megpróbálom megszerezni és rávenni magam a befejező rész elolvasására, és ha az megüti a mérce pozitív oldalát, akkor már megérte átvergődni magam a korábbi könyveken :)

A harmadik rész, amit még nem sikerült elolvasni :)

Ennyi volna :)
Főleg türelmes embereknek ajánlom :D
Amúgy tényleg jó kis könyv, csak nem az izgalmas fajtából.



Írta:Pocok
Pontozás: 5/4

0 hozzászólás:

Megjegyzés küldése