"A jó könyv mindig megtalálta, ma is megtalálja azokat, akiknek íródott." - Vavyan Fable

2012. február 24.

Suzanne Collins - A kiválasztott


 A NEVEM KATNISS EVERDEEN.
HOGYAN LEHETEK MÉG ÉLETBEN?
MÉR RÉGEN HALOTTNAK KELLENE LENNEM.
Bár minden ellene szólt, Katniss Everdeennek kétszer is sikerült élve kikerülnie az Éhezők Viadalából. Túlélt minden megpróbáltatást, de még mindig nincs biztonságban. Mert a Kapitólium bűnbakot keres a lázadás miatt. Snow elnök pedig egyértelművé tette: Kapitólium haragja elől senki sem menekülhet. Sem Katniss családja, sem a barátai, sem pedig a 12. Körzet lakói. De közeledik a végső forradalom ideje. Amikor a nép végre szembeszáll a Kapitólium zsarnokságával. És ebben a forradalomban Katnissnak döntő szerepe lesz. Az ő bátorságától, kitartásától és eltökéltségétől függ Panem jövője. Mert ő a kiválasztott. De maradt-e elég ereje hozzá, hogy megvívja az utolsó, mindent eldöntő harcot? 

Úristen! Én a végét szinte végigbőgtem. 
Mielőtt még komolyan el akartam volna olvasni ezt a könyvsorozatot, egy eldugott kritikaírótól hallottam azt, hogy rávilágít az emberek óriási hibáira. Ez így van. 
Arra számítottam, hogy esetleg valami Happy End féle dolog lesz a végén, de ez nem jött össze...annyira.
Nagyon jó könyv volt, és messze felülmúlta a korábbiakat, de sok benne a szomorú esemény.
Főleg a vége felé. Ott aztán már bepánikoltam, hogy ha az írónő ezt így folytatja, akkor tuti mindjárt abbahagyom az olvasását, mert halálra bőgöm magam. 
Sokan meghalnak, és vannak benne olyan figurák, akiket páros lábbal rúgnék fel a holdra - attól függetlenül, hogy ez nem lehetséges -, mellesleg néha a főszereplőről is így vélekedtem. Olyan furcsán gondolkodik, hogy az már kétségbeejtő. Szerencsétlen egy lázadás arca lett, emellett még folyton mindennel szekálják. Mondjuk a csaj egy csomószor annyira kiborul, hogy nem érdekli, ha foltokban kiég a haja, ha enyhén szólva lángol, vagy bármi hasonló. Tehát néha teljesen bekattan, de minden hős zizi egy kicsit, nem?
Ezt elnézzük neki. A szerelmi szál egész elhanyagolható, tekintve, hogy a könyv középpontjában a lázadás áll. 
Nagyon jó könyv volt, de én őszintén leginkább az erős idegzetűeknek tudnám ajánlani. Azoknak a gyerekeknek, akik nem bírják a vért, azoknak semmiképp sem. Mert vér az aztán van benne. 
De nyugi, annyira nem gyilkolós :)
Összegezve olvasmányos, érdekes, és izgalmas volt, de a vége felé egy olyan ember hal meg, akiről szerintem mindenki azt gondolta, élni fog a könyv végéig. 
Tudtommal ez volt a sorozat befejező kötete, így erről könyvkritikákat már nem olvashattok, csak a filmmel kapcsolatos infókat.

Pontozás: 5/5*
Írta:Pocok

0 hozzászólás:

Megjegyzés küldése