"A jó könyv mindig megtalálta, ma is megtalálja azokat, akiknek íródott." - Vavyan Fable

2013. január 3.

Fabrice Colin - A különös Wilcox lányok 1. London vámpírjai

Sziasztok!
Szeretném azzal kezdeni, hogy a napokban három nagyon aranyos olvasónk is volt, akikkel aktív beszélgetést folytathattunk a chat-en. Volt ott szó mindenféléről. :) PillantóSzépség, Jane és persze Ebook: köszönjük szépen! :) Minden visszajelzés felér egy csodával! :) Reméljük továbbra is számíthatunk rátok! Nyugodtan kérdezzen bárki bármit, nagyon szívesen válaszolunk! :) (Kulisszatitkok a blogról? :P :DDDD)

Na most jól elkanyarodtam! :D De visszatérve: meghoztam az ígért bejegyzést. Ezt már karácsonyra kaptam. :) Folytatom azzal, hogy miért van az, hogy néha alig-alig olvashattok tőlem kritikát: 1. nem érek rá arra, hogy olvassak (ez a ritkább, mert az olvasásra általában szakítok időt) 2. olyan könyvet olvasok éppen, amiről már Pocok írt véleményt (ez sokkal gyakoribb)  ---> ezekért bocsi! :)

Miután tisztáztam magam, jön a kritika, előtte pedig az íróról.

Fabrice Colin (Férfi név... ez csak engem lep meg? Látszik, hogy nem ismerem a francia neveket! :D): 1972-ben született Párizs környékén. Már gimnazista korában megjelentek szerepjátékokhoz írt forgatókönyvei. 1997-ben egy fantasykre szakosodott kiadóval való találkozása hatására úgy döntött, ő is kipróbálja magát a műfajban.

Ezzel párhuzamosan néhány évig egy videojáték-magazin munkatársaként is dolgozott. Amellett, hogy számos felnőtteknek és tizenéveseknek szóló regény szerzője, képregény-forgatókönyveket is ír, valamint hangjátékokat a France Culture nevű közszolgálati rádiónak. Fabrice Colin jelenleg feleségével és két gyermekével Párizsban él.


London 1888.
Ki ez a két árva lány, aki dacolva az éjszakával a rossz hírű utcákat rója?
Talán nem is sejtik, hogy akár Hasfelmetsző Jackkel is összefuthatnak?
Hogy még sokkal hátborzongatóbb teremtmények, ghoulok és vámpírok vívnak ott kegyetlen harcot?
Amber és Luna azonban nem olyan, mint a többi korabeli lány. Törékeny külsejük mögött szörnyű titok lappang. Ezért lettek épp ők a kiválasztottak. Hogy ki által? Arról lehetetlen többet elárulni. Mindössze annyit, hogy a Brit Birodalom túlélése mostantól a felettébb különös Wilcox lányok kezében van…
***
Ajjaj... Most hogy kezdjem? Pozitívumokkal szokás indítani, szóval:
 A borító! Szerintem nagyon aranyos lett, és be is mutatja a két főszereplő lánykát. A háttérben London látható, ami szintén plusz pont, hiszen ott játszódik a történet. A lányok ruhája pedig aránylag tükrözi a kort. 
Hatalmas piros pont tehát ezért a kiadónak, aki egyénként a Könyvmolyképző volt, és ez az első Bíbor pöttyös könyvem tőlük. Egyébként itt van viszonyítási alapnak az eredeti, francia borító: (brrr)Les vampires de Londres (Les étranges soeurs Wilcox, #1)
Amber szőke??? :OOO

Itt egy kicsit megállunk! Felfedezések: a Bíbor pöttyös könyvek tizenkét éves emberkéknek ajánlott. Akkor talán ezért nem voltam odáig érte...
Folytatom: Az egész történet izgalmasan kezdődik. Nagyon titokzatos volt, és tényleg kíváncsian lapoztam. Aztán ugrottunk a történetben, és (E/3 múlt időben) főleg Amber és Luna (a borítón szereplő két testvérpár) szemszögéből látjuk az eseményeket. Van néhány újabb titokzatos ugrálás a könyvben, ami a szemszöget illeti, de semmi komoly.
Mindjárt jön a negatívum, de előtte még: ahogyan Pocok, úgy én is nagyon szeretem, ha a magyarok meg vannak említve egy külföldi könyvben. Na, itt megvoltunk! Egyrészt Báthory Erzsébet, másrészt egy kis zene miatt.
Utolsó, ami tetszett benne: a vége. Az Epilógus megint érdekesre sikeredett, de nem mondom, hogy elolvasnám a többi részt is (max. ha megkapom így karácsonyra, és nem hosszabb, mint ez).

Negatívum: lényegében az egész könyv. Nem volt valami izgalmas (a legelejét és a legvégét leszámítva). Tényleg az utolsó húsz oldalban oldódnak meg a rejtélyek, és a nagy bumm (már ha ez annak számít) igazán kicsit volt. Nem egy csavaros történet, elvétve viszont vannak benne kalandosabb részek.
A szereplőket sem megszeretni, sem igazán elképzelni nem tudtam. Voltak benne halálesetek, de nem sírtam... Sőt! Meg sem könnyeztem! Hogy őszinte legyek: az egyetlen ok, amiért használtam zsebkendőt olvasás közben, az a megfázás...
Apropó szereplők! Nagyon érdekes összeállítás volt. Ugyebár Amber (14 éves és göndör hajú) és Luna (fiatalabb, de nem tudunk pontos kort, és van egy cicája) a főszereplők. Aztán Drakula, Hasfelmetsző Jack, zöld tündérek, vámpírok, Láthatatlanok, emberek, ghoulok, faunok, vérurak(ez a vámpírokhoz tartozik). És meg kell említenem Sherlock Holmest, Dr Watsont és Moriartyt is. Igen... mondom, hogy kicsit furcsa könyv...

És nem is értettem mindig, hogy akkor most ki kicsoda, mit csinál és miért. Ennek az oka: nem-kötött-le-a-könyv! Ha nem köt le---> nem mindig figyelek oda (pl. közben elkezdek azon gondolkodni, hogy a légy hogy a csudában áll meg fejjel lefelé...) ---> kimaradnak részletek ---> nem tudom élvezni a könyvet.
Hát igen. És engem nagggyon nem kötött le.

A fülszöveg: "Talán nem is sejtik, hogy akár Hasfelmetsző Jackkel is összefuthatnak? "
Mi az, hogy nem is sejtik??? A könyv első száz oldalában minden harmadik lapon attól rettegnek, hogy összetalálkoznak vele!

Még egy kis pozitívum: a vége tényleg tetszett. Főleg az epilógus, abból is az utolsó oldal, mert vééééégre vége volt. :DDD
De visszatérve: az utolsó fejezetek sem tetszettek annyira (mert azért nem, viszont az egysíkú könyvközép után jónak tűnt...) de voltak bizonyos momentumok, amik megleptek egy kicsit. SEMMI nagy dologra ne gondoljatok! Ami Dr Watsonnal történt a legvégén az nagyon tetszett! :))

Olvassátok-e el? Hát... Én főleg 12 éveseknek, vagy attól fiatalabbaknak ajánlom, a tőlük idősebbek nem hiszem, hogy nagyon élveznék.


További két része van, ám magyarul még csak ez jelent meg ebben az évben... jaj, miket beszélek? Tavaly jelent meg, azaz 2012-ben. :DD

Hát Sherlock kb... XD

Jáááj! Egy fontos dolgot kihagytam. Sherlock annyira furcsa volt! :D Kissé pedofil. Állandóan kincsemnek szólította a lányokat!

"- Szólíts Sherlocknak, kincsem! ;)"
És Watson egy-egy szál vörös rózsát hagy a lányok ágyán... khm...



Itt vannak az eredeti borítók: (blööá)
L'ombre de Dracula (Les étranges soeurs Wilcox, #2)

Les masques de sang (Les étranges soeurs Wilcox, #3)

Hálás vagyok az unokatesómnak és a barátnőjének, hogy megkaptam, mert mindigis olvasni akartam egy Bíbor pöttyös könyvet! :)

Hát ennyi lenne. Most egy ideig megint nem fogunk találkozni könyves bejegyzéseknél, mert Hunger Gamest olvasoook! *__* :D

Írta: Honey:) 
Pontozás: Hát...ööö... 5/3 (NAGYON GYENGE 3!!)

0 hozzászólás:

Megjegyzés küldése