"A jó könyv mindig megtalálta, ma is megtalálja azokat, akiknek íródott." - Vavyan Fable

2015. december 23.

10 könyv, amit 2016-ban (remélhetőleg végre) elolvasok (#8)

Rajongok a könyvekért, és sokszor egyáltalán nem törődöm vele, hány kilométer hosszú a várólistám, simán berongyolok a könyvesboltba, és kijövök onnan három új kötettel. Nos, igen, ez kezdetben egész izgalmas hóbortnak tűnt, de mára már akkora adag olvasatlan regényem van, hogy az egyenesen kínos. 

Így hát elhatároztam, hogy kijelölök magamnak tíz könyvet, amit tuti, hogy szeretni fogok, vagy legalábbis nem minősül majd akkora mazochizmusnak az olvasásuk, és 2016-ban kihúzóm őket a várólistámról.

Íme, a szerencsés tíz:

1. Kleinheincz Csilla – Ólomerdő: szégyen és gyalázat, de én ezt a könyvet anno félbehagytam. Nagyon tetszett a borító, a koncepció, és maga a stílus is, de egyszerűen nem volt hozzá hangulatom. Sebaj, majd 2016-ban. :D

2. Veronica Roth – A hűséges: Miután lespoilereztem magamnak a könyv végét, valamiért minden érdeklődésemet elvesztettem a Beavatott-trilógia befejező kötete iránt. Komolyan, hogy lehet így vége?! Sokan mondták, hogy azért olvassam el, mert megéri, és legalább megérteném, miért történik az a bizonyos dolog, de hát… Ahj. Oké. 

3. Pittacus Lore – Ötödik csapdája: Yep, ez a regény már a megjelenése óta ott porosodik a polcomon, mert képtelen vagyok rávenni magam az elolvasására. Szeretem a sorozatot, semmiféle rossz élményem nincs vele kapcsolatban, inkább mondanám, hogy elkerülte a figyelmem.

4. Cressida Cowell – How to train your dragon: Imádom, szó szerint őrülten rajongok a HTTYD-ért, és ez volt az első igazi könyvem, amit teljesen angolul kezdtem olvasni, és fogalmam sincs, miért nem haladok vele sehova. Persze, nem sok köze van az animációs filmhez, vagy legalábbis nagyon kevés, de minden álmom volt, hogy beszerezzem, és amikor végre sikerült, egyszerűen nincs kitartásom befejezni. Ej, ej.

5. Jay Kristoff – Vihartáncos: Amint megláttam a Könyvmolyképző Facebook oldalán, beleszerettem. Steampunk? Fantasy? Harcos főszereplő? Keblemre, kicsike. Szintén nekiültem, de félbehagytam. Mi van velem, meg a félbehagyott könyveimmel?

6. Lauren DeStefano – Hervadás: Korábban már ajánlották nekem, de úgy voltam vele, hogy van egy tucat másik könyv, ami érdekel, miért költenék erre? Aztán egy akció során végül addig kacsintgatott rám, hogy megvettem, de nem sikerült túljutnom a gyönyörű borítón és érdekes fülszövegen.

7. Marie Lu – Született tehetség: Olvastam az első részt, és nem tudom, engem nem vett le a lábamról. Nekiálltam a másodiknak, szerintem körülbelül a felénél tartottam, mikor félretettem. Kényszerítenem kellett magam, hogy oldalról oldalra, lassan de biztosan haladjak vele, és végül feladtam. Nem baj, hátha csak meg kellett érnem hozzá. Jövőre ismét nekiesek.

8. Victoria Schwab – Az Archívum: Rengeteg jót hallottam róla, és nagyon lelkesen kezdtem bele, aztán itt is az történt, mint az Ólomerdőnél. Más műfajt volt kedvem olvasni. 

Borító: Az Útvesztő (Könyv) - James Dashner
9. James Dashner – Az Útvesztő: Szintén dicsérték, még a filmeket is láttam, és nagyon-nagyon kíváncsi vagyok a könyvre, de ha már sikerül időt szakítanom az olvasásra, akkor ott a Viharszívű Mya Mavis, a Királyok csatája, a Paper Towns…

10. Rick Riordan – Az elveszett hős: Nagyon szerettem a Percy Jackson-sorozatot, és eddig bármit olvastam Rick Riordantól, nem csalódtam. Ugyanakkor picit tartok tőle, hogy milyen lett ez az új széria. Megszoktam a régi karaktereket, a szívemhez nőttek, nehéz lesz nyitni az újoncok felé.

Ti miket terveztek elolvasni 2016-ban?

Írta: Lya
(U.I.: Ugye nem csak én szenvedek a "félrerakom"-szindrómában?)

0 hozzászólás:

Megjegyzés küldése