"A jó könyv mindig megtalálta, ma is megtalálja azokat, akiknek íródott." - Vavyan Fable

2012. augusztus 8.

Top 100 YA Books

Top 100 Young Adult NovelsSziasztok!
Egy rövid magyarázat: YA= Young Adults
Akkor most jöhet a java. Az npr.org nevezetű oldal összeállított egy listát (természetesen szavazás alapján), hogy mely könyvek tartoznak a Top 100 fiatal felnőtt regények közé. Nemrég megszületett az eredmény. Egészen pontosan tegnap.



A 235 darab döntőben jutott könyvet itt nézhetitek meg.
És akkor lássuk a 100 legjobbat.
Mindenféle típusú könyv van a listán. (Számomra) klasszikustól vagy komolyabb hangvételűtől egészen a tini lányoknak írt könyvekig. Én itt az általam ismerteket említem meg. A teljes listát a "100 legjobb"-ra kattintás esetén éritek el.

Harry Potter Box SetAz első helyezett a Harry Potter sorozat lett, amit nem is csodálok, hiszen egyszerűen fantasztikus J.K.Rowling műve, és a teremtett világ is. Szinte minden országban nagy rajongótábornak örvend, és rengeteg tinédzsert ez a sorozat ösztönzött arra, hogy olyan könyveket is elolvassanak, amikben nincsenek képek.
Nekem magától értetődő volt, hogy Harry Potter és barátai megbújnak majd a Top 10-ben, de az első hely még ennél is jobb :)
A másodikunk a Hunger Games sorozat lett-ismét nem meglepő.
Mostanság vált befutó kötetté, és mivel nemrég még a mozikban is feltűnt, tényleg ésszerű, hogy előkelő helyet szerzett.
Az első tízben van még J.R.R. Tolkien Gyűrűk ura és a Hobbit c. műve. Előbbiből már régebben is készült filmadaptáció, utóbbit most kezdték el megfilmesíteni.
Cassandra Clare TMI sorozata a 21. helyen végzett, míg az The Infernal Devices kötetek a 29.helyen, nem sokkal lemaradva.
Én nem olvastam, de sokat hallottam a Vámpírakadémia c. szériáról. A 39. helyen végzett.
Utána 6 "lépéssel" jöttek a Garabonc könyvek. Erről meg pláne semmit nem tudok. Csak a könyves boltokban láttam.
Az első 50-ben van még a Neveletlen Hercegnő Naplója, A legyek ura, A Vadon szava, a Csúfok sorozat,
a Twilight Saga (27.hely), és 51-re csúszva a a Kincses sziget. Utána jön a Delírium sorozat, amit még szintén nem nyitottam ki, de jó kritikát olvastam róla.
Aztán 54. helyen a Hush Hush Saga Becca Fitzpatricktól, 3 könyvvel követi a Gemma Doyle trilógia.
65. helyen van a Bartimeaus trilógia, utána a Bloodliness sorozat, aztán a Fallen széria, majd 78. helyen a Matched könyvek. 79. lett Ally Carter Gallagher lányok sorozata (aminek a többi részét már ideje lenne valamelyik kiadónak lefordítani). 97. helyen van a Shiver trilógia, amin egyszerre nevetek és sírok, mivel szörnyen unalmas a 3. része, de biztos az első könyv alapján szavazták 97.-nek a listán.

Ennyi volna a fiatal felnőtt kategória, de van még egy science-fitcion/fantasy részleg is. Azt majd legközelebb hozom :)

Írta:Pocok
U.I.:L.J.Smith könyvei nincsenek a Top 100-ban.... Milyen meglepő.... *irónia*

0 hozzászólás:

Megjegyzés küldése