"A jó könyv mindig megtalálta, ma is megtalálja azokat, akiknek íródott." - Vavyan Fable

2012. augusztus 9.

Szurovecz Kitti - Smink nélkül

Szurovecz Kitti - Smink nélkülSziasztok!
Ma olvastam el Kitti legelső könyvét, a Smink nélkül-t. Hoztam nektek egy rövid kis kritikát...:)


Sztárok, hírességek, celebek. Különös, zárt világ: az egekig repítheti azt, akinek sikerül ide bejutnia. Pénz, hírnév, csillogás melyik fiatal lány ne áhítozna rá? Melyikük ne adna meg bármit, hogy beletartozhasson? Szombati Lillának úgy tűnik, minden összejött: a gyönyörű fotómodell fényes médiakarrier küszöbén áll. Ám a múltjában rejlő titkokra egy ambiciózus újságírónő vadászik és a bulvárlap leleplező címlapsztorija alaposan összekuszálja a szálakat.

 A fiatal írónő, Szurovecz Kitti nagyon jól ismeri ezt a világot, hiszen a Meglepetés magazinnak hétről hétre készíti a sztárinterjúkat. Neki már régóta megnyílnak a hírességek: elmondanak olyan titkokat is, amelyeket nyomtatásban nem akarnak viszontlátni. A Smink nélkül természetesen nem róluk szól, a regény szereplői kitalált személyek, de az ügyesen bonyolított, fordulatos cselekmény, az érzékletesen megjelenített médiavilág képe sokat elárul arról, mi rejlik a csillogó kulisszák mögött. 

Nem gondolkoztam sokat azon, hogy vegyem-e meg, miután az írónő összes többi könyvét szó szerint felfaltam. (Egyébként ezt is hamar kivégeztem...:D)Így eléggé sokat vártam a történettől.
Nos... csalódás nem ért, de azért látszik, hogy nem egy vörös pöttyös  kategória, és érződik, hogy az írónő első könyve. (Kitti azóta már rengeteget fejlődött!)
Mindezek ellenére tetszett. A történet csavaros, érdekes. Több (sok,sok) szálon fut, amik végül találkoznak. Mindennek megvan a miért-je. 
Én mindenképpen korhatárhoz kötöttem volna. Egy tizenhatos karikát azért megér. Jó, lehet, hogy nem volt annyira durva, de mégis felhívtam volna valamilyen módon az olvasóközönség figyelmét arra, hogy bizony,bizony megtalálhatók benne pikánsabb mondatok, részek is. 

A történet Szombati Lilláról -és még sok más emberről- szól. Szóval nem is helyes, ha ezt így írom. Mondjuk úgy, hogy ő a főfőfőszereplő, vele kezdődik a történet, és vele is végződik, de nagyon sok fontos mellékszereplő van. 

Ami az elején kicsit zavart a könyvben:
Az az, hogy a történetet Kitti magyar nevekkel írta. Tudom, tudom, hogy itt jön a lehordás, hogy : -De hát ha egyszer magyar, akkor mégis mit vársz, milyen nevekkel fogja írni? Kövezzetek meg, de én már annyira hozzászoktam a külföldi könyvek olvasásához, ahol nem találkozok hazai nevekkel, (hozzátenném, hogy sok magyar író/ írónő -köztük Kitti is a többi könyvében- külföldi nevekkel írja a történetét) hogy az elején idegesített. De pár oldal után hozzászoktam. :)

Ajánlom mindenkinek, aki szereti Szurovecz Kittit, és elmúlt tizenhat! :)

Pontozás: 5/4
Írta: Honey:)

0 hozzászólás:

Megjegyzés küldése