"A jó könyv mindig megtalálta, ma is megtalálja azokat, akiknek íródott." - Vavyan Fable

2012. augusztus 9.

Top 100 Fantasy/Sci-fi-Killer thrillers

Sziasztok!
Ígértem nektek egy posztot a Top 100 fantasy/sci-fi témával, de találtam még egy kategóriát: Killer thriller, avagy Gyilkos thrillerek.
Mivel a helyezettek között nem sok olyan regény akad, amellyel az oldal foglalkozik vagy az oldal témájához közel áll, ezért a két rövid terjedelmű bejegyzés helyett összevontam őket :)




Illustration: A robot reads. (w)Kezdem a fantasy/science-fictionnal :)
Az egész listát itt nézhetitek meg. Mint korábban, én most is csak azokat említem meg, amelyik valahogy kapcsolódhatnak az oldalhoz(annak témájához)

Az első helyen végzett Tolkien Gyűrűk ura c. műve. *háttérben fejét vakargatja*. A Harry Potter az nem tartozik a fantasy könyvek közé? Csak mert szerintem az vinné a pálmát....  Persze a Gyűrűk ura sem egy hanyagolható könyv a rengeteg egyéni és varázslatos dolgával, viszont most komolyan... Ha azt mondjuk fantasy, kinek jut eszébe Mordor, az orkok meg egy hobbit? Törpe, manó, tündér jogos... De egy hobbit?

23. helyen végzett Stephen King egyik könyve(oké, híres író, de én azt olvastam róla a horror koronázatlan királya... akkor mit keres a fantasy részen? jaaa... hogy itt sci-fi-k is helyet kaptak...*befogja a száját*)
25. helyen újabb Stephen King könyv.
65. helyen az Legenda vagyok, Richard Matheson-tól. Ez nem a blog hatásköre, de ha ebből könyvből készült a Will Smith mozi, akkor én hátast dobok.
Abrakadabra! 89. helyen végre belebotlottam egy ismerős könyvbe! Outlander, Diana Gabaldontól. Ha jól láttam aranypöttyös. :D
És ennyi volt az összes általam véleményezett amerikai top 100-as fantasy/sci-fi könyv. Jöjjenek azok a borzongató thrillerek. Nem hiszem, hogy a Magyarországon sikeres könyvek ennyire bénának számítanak külföldön...

Tehát a thriller.

Ééés az első helyzetről már fogalmam sincs, hogy ki. Thomas Harris.A név ismerős, de bővebben semmi nem jut róla eszembe. Mindenesetre a Bárányok hallgatnak c. könyvével győzött.

A második helyen már érdekesebb a helyzet.Stieg Larsson íróról sem hallottam még, de a könyve... The Girl with the Dragon Tattoo... Talán pár éve ment a mozikban a Tetovált lány. 100 százalék, hogy ebből a könyvből készült. Vagy ez a könyv a filmből. Lényeg a lényeg, félelmetes egy film volt.(18-as karika) És akkor milyen lehet a könyv!

Újabb feldolgozott regény. Robert Ludlum írótól a The Bourne Identity, amely 2002-es filmként meg is jelent(A Bourne-rejtély) Matt Damon főszereplésével. Sajnos én nem láttam a filmet, de édesapám már megnézte az összes részét, vagyis nem lehet olyan rossz mozi... :)

Újabb ismert könyv(lehet, hogy ez a része talán hosszabbra sikeredik a posztnak, mivel itt már annyi híres szerző és könyv van, hogy kiállnak az ujjaim, mire mindet megosztom veletek), A Da Vinci Code. Na kinek ismerős? 6. helyet ért el.

És igen! Egy Stephen King könyv. A horror koronázatlan királya 7. helyezett le a művével, aminek címe: The Shining.
8. helyen Agatha Christie, And Then There Were None c. műve, ami gyanítom a Tíz kicsi néger lenne.
11. lett Dracula, 12. megint Stephen King(The Stand), 14. a Jurassic Park (újabb megfilmesített könyv).
22. helyen megint Stephen King, a hihetetlenül hosszú című könyvével. (*irónia* a könyv címe "It", vagyis "Ez")
23. lett Monte Cristo grófja, és 21 hellyel távolabb megint két Stephen King könyv(az az érzésem, a sci-fi résznél elkiabáltam ezt a Stephen King dolgot....Úgy tűnik, most már kísért)
Ó, bocsánat. Vissza a 37. helyre. Megint Stephen King.
61. helyen a Hunger Games(oké, durva volt, de nem egy Stephen King...)
És kifújt. Lehet, hogy ti még találtok néhány eldugott Stephen King könyvet a listán, de én ennyit vettem észre. xD

És ezzel a bejegyzéssel vége is a Top 100 könyvek idei posztolásának. Remélem nem voltam túl nyers, ha igen bocsánat, de mindjárt lefordulok a székről olyan álmos vagyok.

Írta:Pocok
U.I.: A thriller teljes lista lemaradt.
U.I.2.:Semmi bajom Stephen Kinggel, félreértés ne essék. :) 

0 hozzászólás:

Megjegyzés küldése