"A jó könyv mindig megtalálta, ma is megtalálja azokat, akiknek íródott." - Vavyan Fable

2012. augusztus 21.

Kendare Blake - Vérbe öltözött Anna

Sziasztok!
Mostanság elég sok könyvvel szenvedek, de nemrég megláttam Gigi oldalán ezt a kötetet, és nem tudtam megállni, hogy ne olvassam el a tervbe vettek előtt. Amit megjegyeznék, hogy a borító valami hihetetlenül szép!


A 17 éves Cas Lowood szokatlan hivatást választ: halottakat öl. Így tett az apja is, míg el nem pusztította egy kegyetlen kísértet. Cas apja rejtélyes fegyverével, az athaméval együtt a rendkívüli képességet is örökölte, ezért mozgalmas életmódra rendezkedik be boszorkánykodással foglalkozó mamája és Tybalt, a szellemek jelenlétét megérző macska társaságában. A fiú a helyi mendemondákat és a titokzatos események hírét követve nyomoz az élőkre veszedelmes, vérszomjas és bosszúálló holtak után, hogy ártalmatlanná tegye őket.
Így érkeznek meg egy ontariói kisvárosba, Thunder Baybe, ahol a vérbe öltözött Anna szedi áldozatait. Cas azt hiszi, szokványos esettel áll szemben. Csakhogy a több évtizeddel ezelőtt meggyilkolt hófehér, vérrel pettyezett csipkeruhában kísértő, örökké 16 éves Anna senkinek sem kegyelmez, aki átlépi egykori otthona, a régi, elhagyatott és elátkozott ház küszöbét... 
A Vérbe öltözött Anna rafinált mese, amelynek hőse halottakat öl, de félig-meddig szerelmes a halálba. A történet végére te is így érzel, kedves olvasó! - (New York Times).

Már a könyvesboltban izgultam, hogy na, vajon milyen lesz a könyv? Tényleg olyan jó-e, mint amilyennek beállítják? Vagy amilyen szép a borító. Majdnem annyira elképesztő volt.

Cas a főszereplőnk, akinek a teljes neve Theseus Cassio Lowood(xD), szellemekre vadászik, ahogy az édesapja. Kezdetben még boldog család voltak, amennyire ez egy boszorkány anyától és kísérteteket gyilkolászó apától telik, de egy nap, amikor az apa athaméjával egy különösen veszélyes szellemet vesz üldözőbe, nem tér haza. A szellem megölte. Így hát Cas kötelességének érzi, hogy ő vigye tovább apja mesterségét annak fegyverével. Rengeteg kísértettel elbánt már, mindegyiket kivétel nélkül megölte, egészen Anna Korlováig, aki Thunder Bayben kísért, a régi családi házukban. A helyiek vérbe öltözött Annának hívják.

Cas többször is megpróbálja elkapni a lányt, csakhogy annak hatalmasabb az ereje, mint Cas hitte volna. Így hát taktikát vált. Elkezdi megismerni a szellemet, és kiderül, hogy nem teljesen őrjöngő, fekete véreres arcú, gyilkos istennő. Benne él még az a 16 éves lányka, akit megöltek. Cas megismeri az igazi Annát, annak történetét és valódi gyilkosát. 
Viszont nem csak Anna múltját árnyékolják be sötét emlékek. Cas elhatározza, hogy amint végez Annával, az apja gyilkosának keresésére indul. De mi van akkor, ha az hamarabb megleli a fiút? Ha fény derül egy sejtelmes titokra. 

Nem mondom, hogy végig izgalmas volt, mert akkor hazudnék. Volt benne egy rövidke vontatott rész, de annyi. Azon kívül érdekes volt, és végig fenntartotta a kíváncsiságom: Vajon mi történt Annával?
Kicsit furcsálltam, hogy az édesanyjának padlizsánlila haja van, de oda se neki! Boszorkány. 
Annát végig imádtam, Cas beszólásain pedig néha-néha még kacagtam is egy sort. Mert bizony az ő szemszögéből láthatjuk az egész történetet. 

Amit én nem értettem, hogy miért fújják fel ennyire a romantikus szálat? Magával ragadó, sötét romantika
Hol? Mikor? Kivel? 
Nem is tudom, mihez lehetne sorolni ezt a könyvet. Fantasy? Rémtörténet? Romantika??? 

A rémtörténet rész viszont tényleg igaz. Volt egy olyan jelenet, ahol majdnem összepisiltem magam. Persze nem szó szerint, de éjjel fél 12-kor olvastam, az ágyamról egy fekete plüssmacska bámult, és közben Cas az anyja meg én megláttuk a főgonoszt.... Minimum szájharapdálás. 
És ami nagyon sokat mondó: egy éjszaka alatt elolvastam. Nekiestem délután, és hajnali fél 1 körül már végeztem vele. Imádtam! *.*

Egy kis figyelmeztetés! Véres. Nem annyira, mint Jason Statham Blitz c. filmje (attól hányingerem lett), de azért néhány embert rendesen szétmarcangolnak. Ó, és Tybalt... ;(( 

Pontozás: 5/5
Írta:Pocok
U.I.: Ajánlom azoknak, akik szeretik ha keveredik az izgalom, humor, horrorhatás, romantika.
U.I.2.: A második rész már úton van. Cím: A rémálmok lánya

0 hozzászólás:

Megjegyzés küldése