"A jó könyv mindig megtalálta, ma is megtalálja azokat, akiknek íródott." - Vavyan Fable

2012. október 20.

Leiner Laura - Kezdet (SzJg#1)

Sziasztok!

Most nagyon büszke vagyok magamra :D Nekem(Pocoknak), hosszú kihagyás után végre sikerült kiolvasnom egy könyvet. (az éjjeliszekrényemen halmokban állnak, de mostanában egyáltalán nem volt időm egybe sem ténylegesen belekezdeni)
Akkor a könyvről.

Valószínűleg nincs olyan magyar tinédzser, aki ne hallott volna a nagy sikerű Szent Johanna gimi sorozatról. Én már régóta szemezek vele, és nemrég sikerült is megkaparintanom az első részt.

Egy sorozat a való életről
Egy sorozat, amely itt és most játszódik
Egy gimi, ahová mindenki szívesen járna
Srácok, akik olyanok, mint te és mégis mások
A történet rólad is szól!

"Fiatalon baromi jó az élet, ahogy ez a könyv is ezt tükrözi számomra."
-Barnee (Idiot Side).
"Egy kicsit mindannyian magunkra ismerhetünk a sorok között. "
-Rami
"Mindig is kedveltem a hiteles szerzőket, akik az életből merítenek." 
-AFC Tomi
Aki esetleg eddig nem szeretett olvasni, annak mindenképpen ajánlom a figyelmébe. Áttörés lesz! 
-Barbee

Hű, hát én ettől a könyvtől nagyon féltem. Azt hittem, valami rózsaszín, csöpögős tinikönyv lesz, klisés és felszínes fogalmazásokkal, cselekménnyel. Kellemeset csalódtam :) 
Nem mondom, hogy egy Harry Potter, de azért jó volt. Könnyed olvasmány, ami nekem már igazán kellett a komor és sötét hangulatú Beautiful Darkness után. Akkor egy rövid ismertető a könyvről. 
Reni kilencedikes lesz a Szent Johanna gimiben, és az elején még izgul a dolgok alakulása miatt, később viszont felveszi az iskola ritmusát. Tipikusan olyan gyerek, akit strébernek titulálnak azért, mert jó tanuló és mert szeret olvasni. Az előző sulijában gyakran cikizték és nem igazán voltak barátai. Mondjuk a Szent Johannában sem megy minden gördülékenyen, de azért itt szerez magának néhány közeli "cimborát". 
És ami miatt érdekes lehet a történet, az a szerelmi szál. Habár ez is tipikus, nem klisés. 
Biztosan sok lánnyal megesett már, hogy elérhetetlen fiúba lett szerelmes. A drága Renivel is ez történik. Az osztály legmenőbb srácába zúg bele, amolyan első látásra szerelem félén.
Amiért viszont ez a kötet kiemelkedett a klisékből, először is az, hogy magyar. Teljesen magyar. Persze használnak benne angol becézéseket, stb, de a történet Budapesten játszódik. Most akkor mindenki behúzza a nyakát, hogy fúú, magyar nevek. Az elején nekem is furcsa volt, de aztán megszoktam, és bevallom, néha azért egyszerűbb volt, hogy minden poént érteni lehetett, a helyszíneket is ismertük, és nem kellett a különböző kifejezések kiejtésein agyalni. Tehát, a szerelmi szál. 
Egészen más ezt egy külföldi fantasyban olvasni, mint egy magyar könyvben. Úgy értem, az elérhetetlen fiú dolgot. A külföldi fantasykban mindig úgy állunk neki egy könyvnek, hogy van a srác, van a csaj, a csaj szerelmes a srácba, a srác viszont annyira nem kedveli a csajt, de a végére úgyis összejönnek. KISZÁMÍTHATÓ. 
De ez nem. 
Itt igazából átélhetjük a Renivel történteket, és az egész valósághű. Nincs olyan, hogy egyik nap még utálják egymást, aztán meg örök szerelmet fogadnak a másiknak. Itt tényleg van szenvedés, de csak hihető szinten, van boldogság, de csak hihető szinten. 
Az egész könyv valósághű. Visszaadja egy átlagos, reniféle magyar lány gondolatait. 

Az elején még távol álltak tőlem az osztálytársai is, de a végén már megszerettem és megismertem az egész bagázst az összes hülyeségével együtt(mert az bizony van bőven). Jó, mondjuk a suliban PS konzolt csatolni a tévére azért lehet, hogy egy kicsit tényleg túlzás volt... 

Az egyetlen szőrszálhasogató negatívum, amit fel tudok hozni a könyv ellen, hogy nem szerettem bele a főszereplő srácba :( Pedig az olyan könyvekben, ahol akárcsak egy kicsi romantika is van, mindig belehabarodok a "főpasiba". A poén az, hogy nekem a könyvben más tetszett meg. Mármint fiú szinten. 

Ami nem szőrszálhasogató, de komoly negatívum. Helyesírás!! Az egész könyv alatt azon filóztam, hogy direkt van-e tele a szöveg helyesírási bakikkal. Könyörgöm, lektor! 
A másik dolog, amiért levontam pontot, vontatott. Nincsenek benne komoly események, nem érződnek a csomópontok, ahol összefutnak a szálak, annyira nagyon semmi nem történik benne. 
Az utolsó oldalra érve csak néztem a lap alját, és az járt a fejemben, hogy hová lehetett tervezve a Nagy Bumm. Sehová. Gondolom. 
Ez a hibája annak, hogy valósághű. Egy 14 éves lány életében három hónap alatt nem történik semmi olyan érdemleges dolog, ami miatt meglenne a feszült légkör, vagy valami.... hogy is mondjam... Nincs meg a Nagy Bumm. Pont. Nincs meg az, ami miatt izgatottan lapoztam volna. 

Viszont hangulatot aztán tudott teremteni Leiner Laura. Már 30 perce befejeztem a könyvet, és még mindig karácsonyi dalokat hallgatok. Őrület. 

A Szent Johanna gimi kapott hideget meleget, és így gondolom most jól bekevertelek itt titeket azzal, hogy jó-e vagy sem. 
A pontokat nézzétek.

Pontozás: 5/nagyon erős hármas (pasik= :(, helyesírás=:(, néha vonatott=:(, de amúgy egy könnyed, pár estés story)
Írta: Pocok

0 hozzászólás:

Megjegyzés küldése