"A jó könyv mindig megtalálta, ma is megtalálja azokat, akiknek íródott." - Vavyan Fable

2012. december 26.

Colleen Houck - A tigris átka

Sziasztok!
Már akkor szemeztem ezzel a könyvvel, amikor Honey a látványtervet és fülszöveget mutatta. Jelentem, megvettem, elolvastam, és csak egyre tudok gondolni: méééééééég!
Mázli, hogy 5 részes. Na de ne szaladjunk ennyire előre.


Szenvedély. Sors. Hűség.
Kockáztatnád mindezt azért, hogy megváltoztasd a végzeted?
Amikor Kelsey Hayes azon gondolkodott, vajon mit fog csinálni ezen a nyáron, álmában sem jutott volna eszébe, hogy egy háromszáz éves indiai átkot próbál majd megtörni. Egy rejtélyes fehér tigrissel, akit Rennek hívnak. A világ túlsó felén.
Pedig pontosan ez az, ami történt.
Szembeszállva sötét erőkkel, bűvös mágiával és misztikus világokkal, ahol semmi sem az, aminek látszik, Kelsey mindent kockára tesz, hogy megfejtsen egy ősi próféciát, amely örökre megtörheti az átkot.
A tigris átka egy epikus fantasztikus-romantikus sorozat feszült. izgalmas első kötete, egy olyan élmény, amiből még többet akarsz.

Az első iszonyatosan fájó negatívum, ami nem az író hibája, hanem a magyar kiadóé. BORÍTÓ!!! Istenem, miért kellett megváltoztatni? 
Brühühü.... Nekem annyival jobban tetszik az eredeti... :'( 
Na, visszatérve a könyvhöz. 

Szereplők.
A főszereplőnk Kelsey Hayes cseppet sem klisés, sőt! Néha önfejű, néha idióta, néha imádnivaló, de összességében én teljesen meg voltam vele elégedve. 
Dhiren(alias Ren). Ó, anyám... Egy tigrissé változott indiai herceg? Ide vele! *.* (értsd: tökéletesen megformált karakter) 
Kishan. Ő lenne Ren bátyja. *mosolyog* Valójában ésszerűbb lett volna teljesen gonosznak beállítani, de így sokkal jobb. Kishan egy sötét folt, aki lehet velünk vagy ellenünk. Bár szerintem velünk lesz. 
Mr. Kadam. Erre a pasira én végig azt hittem, hogy gonosz, és hátba fogja szúrni az egész csapatunkat. De nem. Asszem. Amúgy ő Ren régi hadvezére, vagy mi a csuda... 
Durga. Ő egy istenség, és keményen 10 perc folyamatos szerepe van az egészben, egyébként csak említésszinten van meg. De nekem azalatt a 10 perc alatt is szimpatikus lett. 

Cselekmény. 
Hullámvölgy. Határozottan. Az eleje elég unalmas. Majdnem le is tettem a könyvet. Emellett nagyon be volt sűrítve a cselekmény, az első 70 oldal egy kezdő író munkájának tűnt.  
Aztán Ren végre átváltozott emberré, és (igen!) beindultak a dolgok. 
Nekem nagyon tetszett, hogy elég sokat megtudtunk Indiáról, a régi időkről, az istenségekről, India látványosságairól. Nem annyira szokták az írók az indiai mitológiát használni fantasykoz, így Colleen tényleg meglepett. 
Mikor Ren és Kelsey szerelmi szerencsétlenkedése elkezdődött, én kezdtem olvadozni a könyv előtt. Nagyon régen olvastam olyan figyelemreméltó fantasyt, amiben szép a szerelmi szál, jó a humor és nincsen sötét főhős. Ez erre volt tökéletes példa. 
Mindenkinek felhívnám rá a figyelmét, hogy tényleg ne tegyék le az elején!!!! Be fog indulni a cselekmény, csak várni kell egy kicsit! Legyetek türelmesek :) (mondom ezt én, aki ha unalmas könyvet olvas azonnal elhajítja... XD)

Szerelmi szál. 
Csillagos ötös! 
Humor. 
Jó, persze, annyira nem volt sok ékes beszólás, de lehetett vigyorogni a lapok fölött. 
Borító. 
No comment.... 

Összességében imádtam, a vége kiborított, és alig várom a folytatást! Nagyon ajánlom a tinédzser lányoknak, de szerintem még a fiatal felnőtt szíveket is képes megfogni. 
Felüdítő volt ilyen klassz regényt olvasni. Tényleg. (megsúgom, hogy több mint 500 oldalas, én meg másfél nap alatt kivégeztem... ez csak mond valamit :D) 

A többi, eddig megjelent kötet borítója: 


Külföldi trailer

Pontozás: *dobpergés* 5/5! (nem vontam le pontot az elején lévő vontatottság és hullámvölgyek miatt, mert ezzel együtt is... WOW! ) 
Írta: Pocok

0 hozzászólás:

Megjegyzés küldése