"A jó könyv mindig megtalálta, ma is megtalálja azokat, akiknek íródott." - Vavyan Fable

2012. december 12.

Szent Johanna gimi 2. és A neveletlen hercegnő naplója 2.


Sziasztok!

Nos, bevallom őszintén, ilyet még nem nagyon csináltam. Mármint, hogy összehasonlítás alapján írjak nektek kritikát két könyvről. A változatosság kedvéért most ez következik.
De nézzük csak így az elején, hogy miért is jutott eszembe ez az egész? Mert a két könyv eléggé hasonlított egymáshoz. Természetesen szó sincs plagizálásról, csupán csak pont így jöttek ki a dolgok. Pl.: elméletileg mind a kettő főhős naplóként írja a könyvet, mind a kettő halálosan szerelmes valakibe, mindkét helyen vannak ezek a bonyodalmak….
Lássuk! J



Szent Johanna gimi 2.
Neveletlen hercegnő n. 2.



Főhős (Reni és Mia)
Naplót ír, és enyhén szólva gyáva… Engem kissé irritált, hogy hagyja, hogy kihasználják. Persze nem komoly a dolog, de akkor is. L
Mia Thermopolis is olyan gyáva, mint egy nyuszi. Vagy még jobban. Néha igazán a sarkára állhatna. Mellesleg az anyja meg csak úgy ott hagyja, és elutazik Mexikóba… 14(!!) éves az a lány! Hahó, csak nekem furcsa?






Cselekmény
Viszonylag gyorsan végeztem a könyvvel, ennek ellenére így átgondolva alig szólt valamiről. Csak ment az edinázás, sopánkodás, nyávogás… Wáá! Dedó 2012.
*sóhaj* Ez a könyv lényegében Mia anyjának az esküvőjéről szólt… volna. De a vége… A végén komolyan csikorgattam a fogam Mián. Itt nyavalyog, hogy ő mennyire halálos szerelmes, aztán mikor végre megdicsérik a ruháját, csak mosolyog. Bágyadtan. Harmatgyengén. No comment. (Mia ennyire vak??)



Humor
Hű, hát mindig is szerettem ennek a sorozatnak a humorát, olyan… igazi. Meg hihető. Tény, hogy voltak olyan részek, amikor könnyezve nevettem, de túl sok volt a sopánkodás. Az elrontott mindent.
CSILLAGOS ÖTÖS!!!! Imádom Meg Cabot humorát! Hihetetlen az a nő! ;)
Szerelmi szál
FÁRASZTÓ!!!!!!!!!!!!!!


Csavar
*szemforgatás* Ha ezt lehet csavarnak nevezni… Persze, meglepő volt, de inkább csak olyan vállvonogatósan meglepő. Elment. Mondjuk azért örültem neki. J
Hát… Mivel Mia egész végig mást hitetett el velünk, ezért nagyobb hatással volt rám, mint a SZJG… De nem volt egy Csontváros :D (Cassie Clare verhetetlen csavarokban) 
Feszültség, figyelem fenntartása
Ööö… Volt olyan?
Klisék
Szerencsére semmi különös.



Különleges volt benne
Magyar! Istenem, soha nem gondoltam volna, hogy szeretni fogok egy magyar nevekkel írt sorozatot. :DD Emellett nem győzöm hangsúlyozni, milyen hihető. Akármelyik magyar lány átélhette volna ezt az egészet.
Annyira nem hihető, hogy egy trampli new yorki csajsziról kiderülhetne, hogy egy eldugott (mellesleg nem is létező) ország hercegnője… De a humor fergeteges!


Rossz volt benne
Reni mindig kerülgeti a forrókását.
Túl sok a hercegnősdi, túl sok a rózsaszín, túl sok a hihetetlenség. (Mintha valószínű lenne, hogy egy falusi parasztból 3 nap alatt valaki top modellt faragjon… -.-)
Korosztály(szerintem)
12-től felfelé
10-15

Az a helyzet, hogy mind a kettő kötetről lerítt, hogy átvezető történetek. A második részek többnyire ilyennek sikerülnek. Ezzel semmi baj nincs, gyakran megesik. Ennek ellenére élvezhetőek voltak a könyvek. Nem mondom, hogy rettenetesen maradandóak voltak számomra, de azért elvoltam velük. 

Oppá, majdnem elfelejtettem. 
Borító: továbbra sem hiszem azt, hogy mások ajánlása nélkül, a borítója alapján akármelyiket is a kezembe vettem volna. 

Írta: Pocok
Pontozás: Szent Johanna gimi 2. - 5/3 (ennyi siránkozás a világban nincs!), Neveletlen hercegnő naplója 2. - 5/3 (egyszerűen nem kötött le)

0 hozzászólás:

Megjegyzés küldése