"A jó könyv mindig megtalálta, ma is megtalálja azokat, akiknek íródott." - Vavyan Fable

2012. december 1.

Licia Troisi - Aldibah homokórája


Sofia, az utolsó sárkányok leszármazottja és hatalmuk egyik örököse még mindig nem pihenhet. Épp csak véget ért az Eltanin gyümölcséért vívott harc, amikor egy messzi városban rettenetes dolog történik… Veszélybe kerül a varázslatos Kő is, amelyet a Világ Fájának energiája táplál. Újabb küldetés vár hőseinkre: Sofia és hűséges társai ezúttal a bajorországi Münchenben veszik fel a harcot a gonosz sárkánykígyó, Nidhoggr ellen. Mindenekelőtt egy régesrégi ereklyét kell megszerezniük, Aldibah homokóráját, amelynek segítségével visszaforgathatják az időt, s így talán sikerül megmenteniük a világot…


"A fekete villámok alkotta ketrec szétfoszlott, és Lidja a földre esett. Fabio még egyszer lesújtott Nidára, nagy vágást ejtett a hátán, majd Lidjához futott. - Gyere, nem maradt más, csak a menekülés - sziszegte, Elszalasztottá a lehetőséget és ez felbőszítette. Ha ez az ostoba liba képes lett volna vigyázni magára, vagy egyedül elbírt volna az ellenfelével, akkor végre rendezhette volna a számlát Ratatoskrral. De így most nem megy. Lidja lassan felkelt, és a fejét rázta. - Mozogj már! - sürgette a fiú, mielőtt a hátára mért hatalmas ütés le nem terítette Ratatoskr. De nem adhatta át magát a fájdalomnak: összeszorított foggal feltápászkodott, miközben a csípőjénél fogva tartotta Lidját. - Menjünk! - mordult rá, és előhívta Eltanin szárnyait, amelyek varázsütésre megjelentek a hátán. Lidja nagy nehezen követte a példáját. Mindketten felrepültek. Azonban Nida és Ratatoskr nem adta fel. Eszük ágában sem volt. Egy ugrással az égben termettek, és fekete villámsugarakat árasztva támadtak tovább. Vigyázva, hogy ne süllyedjen lejjebb, Fabio megfordult, hogy saját sugaraival hárítson, de mindhiába." - (Részlet)
---------------------------------------------------------------------------
Hű, hát fogalma sincs, hol kezdjem. Nem, még mindig nem sikerült megszeretnem a sorozatot. Talán azért is írok mostanában ilyen szőrszálhasogató kritikákat, mert elvesztettem a hitem a fantasy regényekben. 

Ez a rész izgalmasabb és érdekesebb volt az előzőknél, de csak egyetlen dolog miatt: időutazás. 
Ez már magában is egy fantasztikus téma (lásd: Kerstin Gier: Időtlen szerelem sorozat), de Liciának még mindig nem sikerült a maximumot kihoznia magából. Tudom én, hogy ennél sokkal jobb írónő. 
Az időutazásban talán a legérdekesebb, hogy milyen hatással vagyunk a jövőre. Nos, ez itt bénán lett megírva... Meg az, ahogy az illető meghal, aztán mégsem... Frászt kaptam. 

Szereplők. 
Sofia. Komolyan kezdem megkedvelni. Bátrabb, erősebb ügyesebb. Jelentős karakterfejlődésen esett át, és ez tetszik. Néha előtört a sötét énje, olyankor csak vertem a fejem a falba, de alapjáraton most teljesített a legjobban. 
Lidja. Csöppet önfejű volt, és mindig kiabált. De persze még mindig szeretem. Jellemileg Fabioval nagyon hasonlítanak. 
Fabio. Jaj, gyermekem... Te olyan szerencsétlen vagy. (többet nem is fűznék hozzá) 

A professzor. Meg kell hogy dicsérjem, mert visszafogta magát. Sofiával szemben. Talán mert beleszeretett valaki másba. Igen, ez lehet az oka. Ezért dobta a fogadott gyerekét. 
Karl. Róla sokat nem árulhatok el, de amúgy engem csak idegesített. Olyan... olyan... értetlen. 
Effi. Róla sem mondhatok sokat, csak annyit, hogy megkedveltem. Az elején nem bírtam, de út közben fontos részéve vált a csapatnak. 

Nida és Ratatoskr. Komolyan, hogyan adhat valaki ilyen nevet az egyik gonosznak. Ratatoskr. Toskrrrrr.... Ezzel lehetne riogatni a gyerekeket éjfélkor. Lényeg: furfangos, okos, erős ellenfelek. És kellően gonoszak is. 
Nidhoggr. Annyira nem vállal nagy szerepet ebben a könyvben. Gondolom, a háttérben munkálkodik. 

Cselekmény.
Jó volt. Jobb, mint eddig. Izgalmas volt, ami fontos. Nem mondom, hogy annyira csavaros, de azért nem túl lapos. Fejlődést mutatott. :D 

Szerelmi szál. 
VÉGRE!!! Fabióban megmozdult valami. 

Humor. 
Ööö... Hol? 

Borító.
Ezt korábban elfelejtettem említeni. Lehet, hogy magát a sorozatot nem szívlelem, azért az tény, hogy elég szépek a borítók. Bár máig nem értem, mi az a ruha Sofián... 

Összesítésben jó volt. Jobb, mint ezelőtt. Most már megkaphatja a gyenge 3,5 pontot. 

Aminek pedig utána néztem: 
Sok része van. Szerintem 6 kötet lesz összesen. Ebből eddig az a három jelent meg magyarul, amiről kritikát olvashattatok. A negyedik: 

Pontozás: 5/3,5
Írta: Pocok
U.I.: Hallelujah! Most elég sokáig nem kell ennek a sorozatnak a közelébe mennem :D 

2 hozzászólás:

  1. Szerintem ez egy jó könyv,nem érdekes,hogy hogy néz ki az írónő,ezt a könyvet nem kéne így lejáratni.

    VálaszTörlés
  2. Szia! Az írónő részéről igazad van, azt hiszem, ott elszaladt velem a ló. :) (Javítottam is.)
    A kritikát illetően: A két évvel korábbi véleményemet írtam le, teljesen szubjektív alapon, rögtön azután, hogy végeztem a regénnyel. Nem tetszett túlzottan, nem jó érzéseket váltott ki belőlem. Sajnálom, ha ezt olyan hangnemben vagy stílusban adtam át nektek, ami azt sugallja, én le akarom járatni ezt a könyvet. :) Nem állt szándékomban sem akkor, sem most. Köszönöm, hogy írtál! :) Ha bármikor máskor hasonló problémád, észrevételed van, szólj! :)

    Üdv.
    Pocok

    VálaszTörlés